معرفی بهترین متخصص پوست در شهر ری

یک متخصص پوست به پزشکی گفته می شود که شرایط تأثیرگذار بر روی مو، پوست و ناخن های شما را درمان میکند. آن ها همچنین شرایطی را درمان می کنند که بر غشاهای مخاطی، یا بافت های ظریف دماغ، دهان و پلک های شما تأثیر می گذارد.

دلایل اولیه برای مراجعان، درمان موارد زیر می باشد:

  • ضایعات پوستی
  • آکنه
  • جوش و دانه پوستی
  • تغییر رنگ یا رنگدانه

در پشت پرده این مشکلات پزشکی و زیبایی، یک متخصص پوست همچنین می تواند به تشخیص نشانه ها و علائم مربوط به مشکلات اساسی و جدی مربوط به سلامت، کمک کند.

برای مثال، موردی مانند دیابت می تواند باعث ایجاد علائمی شود که بر روی ظاهر پوست شما اثر خواهد گذاشت. یک متخصص پوست ممکن است یکی از اولین ارائه دهنده مراقبت های پزشکی باشد که بتواند نشانه ها را تشخیص دهد.

قبل از مراجعه به یک متخصص پوست، آگاهی از داشتن مجوز کامل یا گواهینامه او، اهمیت دارد. بعضی از شاغلان در اِسپا یا کلینیک های زیبایی، خود را به عنوان متخصص پوست معرفی می کنند، اما اعتبارسنجی لازم را ندارند.

درباره گواهینامه متخصص پوست خود، قبل از انجام درمان سوال کنید. دلیل این امر آن است که بیشتر درمان ها باید توسط یک متخصص باتجربه انجام شود تا عوارض آن کاهش یافته و درصد موفقیت در انجام فرآیند (درمان زیبایی یا پزشکی)، افزایش یابد.

برای رزرو نوبت و مشاوره با متخصصین پوست مجتمع درمانگاهی خیریه ولی عصر با شماره های 02155933481 و 02155933484 تماس بگیرید.

آموزش و صلاحیت ها


متخصصان پوست آموزش های گسترده ای را تکمیل می کنند. آموزش های آن ها شامل تکمیل تمام موارد زیر می باشد:

  • 4 سال دانشگاه برای دریافت مدرک کارشناسی
  • 4 سال دانشکده پزشکی
  • 1 سال کارآموزی
  • 3 سال رزیدنتی برای 12000 تا 16000 ساعت و تمرین تخصصی عملی بر روی پوست

کار متخصصان پوست چیست؟


کار یک متخصص پوست معمولاً به سه ناحیه تقسیم بندی می شود. این نواحی عبارتند از:

  • پزشکی: یک متخصص پوست می تواند شرایطی که بر روی پوست شما تأثیرگذار می باشد را تشخیص داده و درمان کند. این عمل شرایطی مانند پسوریازیس پلاکی، بیماری روزاسه و آکنه را شامل می شود. یک متخصص پوست همچنین می تواند علائمی را بر روی پوست شما تشخیص دهد که میتوانند نشانه هایی از وضعیت سلامتی دیگر باشند. برای مثال، خارش و خشکی پوست می تواند در بعضی مواقع نشانه ای از ایجاد مشکل در کلیه های شما باشد.
  • عمل جراحی: بسیاری از متخصصان پوست عمل های جراحی کوچک مانند برداشتن خال، زگیل و یا بیوپسی های پوستی را انجام می دهند. دیگر متخصصان پوست بیشتر در زمینه عمل های جراحی گسترده تری حرفه ای می شوند. این فرآیندها می تواند شامل برداشتن کیست های خوش خیم یا سرطان پوست باشد.
  • زیبایی: یک متخصص پوست می تواند مشکلات ظاهری پوست را درمان کند. این مشکلات می توانند شامل ریزش مو، نقاط تاریک، یا چین و چروک ها باشند. بسیاری از متخصصان پوست برای اداره کردن درمان های زیبایی نیز آموزش دیده اند. این درمان های زیبایی شامل انجام فیلرها، لایه برداری های شیمیایی، میکرونیدلینگ، مزوتراپی و برداشتن مو با لیزر می باشند.

شرایط متداول


برای این که یک متخصص پوست باشید، باید درک عمیقی از دانش کلینیکی (به عنوان مثال، شامل مشکلات سلامتی متنوع که می توانند علائم پوستی ایجاد کنند)، داشته باشید.

متخصصان پوست می توانند بیش از 3000 مورد را درمان کنند. در زیر، مثال هایی که این افراد به طور متداول مشاهده می کنند، آورده شده است:

آکنه

در میان رایج ترین مشکلات پوستی، آکنه محدوده ای از دلایل را شامل می شود که می تواند منجر به ایجاد جوش و کورک شود. بعضی از افراد زخمی شدن، اعتمادبنفس پایین و دیگر عوارض را تجربه می کنند.

 

کار متخصصان پوست

 

درماتیت و اِگزما

درماتیت به التهاب ایجاد شده بر روی پوست گفته می شود و معمولاً به ورم و جوش های خارشی منتهی می شود. این مورد اشکال گوناگون، مانند درماتیت آتوپیک (که رایج ترین نوع اِگزما می باشد) را شامل می شود.

عفونت های قارچی

این مشکلات رایج هستند و بعضی اوقات پوست، ناخن ها و مو را شامل می شوند. یک گروه از عفونت های قارچی که کاندیدا (Candida) نام دارد، می تواند طیف وسیعی از عفونت های قارچی (که شامل برفک دهان، قارچ پوستی، پای ورزشکاران و بالانیت می شود) را به وجود آورد.

ریزش مو 

هیچ گونه آمار رسمی در ایران مبنی بر میزان افرادی که از ریزش مو رنج می برند، وجود ندارد. بعضی از افراد آمار 50% از مردان بالای 40 سال را داده اند که از ریزش مو و نقاط طاس سر، رنج می برند.

ریزش مو و متخصص پوست

 

زگیل ها

این موارد، مشکلات مسری و خوش خیم پوستی می باشند و زمانی ظاهر می شوند که لایه بالای پوست، ویروسی شده باشد. یک متخصص پوست می تواند از درمان های متنوع برای برداشتن زگیل های مقاوم استفاده کند.

مشکلات ناخن

متخصصان پوست همچنین می توانند مشکلات سلامتی که باعث آسیب زدن به پوست اطراف و زیر ناخن می شود را درمان کنند. رشد داخلی ناخن ها، عفونت های قارچی و مشکلات متنوع دیگر می تواند منجر به ایجاد این آسیب ها شود.

ویتیلیگو

این مورد باعث از دست رفتن ملانین (یک رنگدانه) در پوست می شود. در نتیجه، بعضی از قسمتهای پوست از نظر رنگ، روشن تر از دیگر نقاط می شود.

پسوریازیس 

این اختلال خودایمنی مزمن، سرعت رشد سلول های پوستی را افزایش داده و منجر به ضخیم، قرمز، بنفش، یا نقره ای و ناهموار شدن قسمت هایی از پوست می شود. چند نوع از مشکل پسوریازیس وجود دارد.

روزاسه

این عامل منجر به ایجاد قرمزی در صورت می شود و در بعضی مواقع برجستگی های پرچرک، رگ های خونی قابل مشاهده و ورم کردن پلک های چشم را به همراه خواهد داشت. علائم آن می تواند از دماغ و لب ها شروع شود و تا پیشانی، چانه، گوش ها، سینه و پشت نیز ادامه پیدا کند.

زونا، یا هرپس زوستر 

این عفونت ویروسی می تواند منجر به ایجاد جوش و دانه های دردناک شود. این مشکل می تواند بعد از گذشت چندین هفته بدون انجام مراحل درمانی بهبود یابد، اما با دخالت های پزشکی سرعت بهبودی آن افزایش پیدا خواهد کرد و از دیگر مشکلات (که می توانند شدید هم باشند)، جلوگیری خواهد شد.

سرطان پوست

مجدداً و متأسفانه، آماری درباره میزان ابتلایان به سرطان پوست در ایران وجود ندارد. با این حال، 1 تا 5 نفر در کشور آمریکا تا سن 70 سال، گونه ای از سرطان پوست را تجربه می کنند. رایج ترین نوع آن عبارت است از سرطان سلول بازال، مِلانوما و سرطان سلول سنگفرشی.

انواع درمان های ارائه شده توسط متخصصان پوستی، چیست؟


متخصصان پوستی می توانند طیف گسترده ای از فرآیندها (از فرآیندهای کوچک مانند حذف برچسب های پوستی تا موارد جدی تر مانند عمل جراحی سرطان پوست) را انجام دهند.

برخی از فرآیندها که متخصصان پوستی قادر به انجام دادن می باشند، عبارتند از:

بیوپسی ها

یک متخصص پوست می تواند فرآیندهای مختلفی از بیوپسی را برای تشخیص یا حذف کردن گزینه های سرطان پوست یا دیگر موارد، انجام دهد.

لیزر درمانی 

درمان های انجام شده با لیزر ممکن است برای برداشتن زگیل ها، خال ها، لکه های خورشیدی، خال کوبی ها، زخم های آکنه ای، لکه ها، چین و چروک ها، یا موهای زائد استفاده شود.

برداشت با عمل جراحی

یک متخصص پوست می تواند یک فرآیند برداشت با عمل جراحی را برای برداشتن خال ها، برچسب های پوستی و ضایعات انجام دهد. در این فرآیند معمولاً بی حسی موضعی انجام می پذیرد، به همین دلیل شما دردی را احساس نخواهید کرد.

سرمادرمانی

سرمادرمانی یک درمان خاص می باشد که در آن شخص در معرض سرمای کنترل شده قرار می گیرد. از این روش می توان برای درمان مشکلات پوستی مانند زگیل ها، برچسب های پوستی و بعضی تومورها استفاده کرد.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی به فرآیندی گفته می شود که به درمان رگ های عنکبوتی و واریس کمک می کند. این فرآیند شامل تزریق مواد شیمیایی در رگ های آسیب دیده است و به کاهش ظاهر این نوع از رگ ها کمک می کند.

جراحی موس

در این نوع از عمل جراحی سرطان پوست، لایه های نازک بافت های اطراف یک تومور برداشته می شود. در میان هر عمل برداشت، پزشک پوست را برای پیدا کردن هر گونه نشانه از سلول های سرطانی، بررسی می کند. هنگامی که دیگر سلول های سرطانی پیدا نشود، فرآیند برداشتن بافت ها متوقف خواهد شد.

لایه برداری های شیمیایی 

در لایه برداری های شیمیایی، پوست آسیب دیده برداشته می شود. لایه برداری ها می توانند به جوان کردن پوست جدید و کاهش نشانه های بالا رفتن سن، کمک کنند.

تزریقات زیبایی 

یک متخصص پوست می تواند به کاهش ظاهری چین و چروک ها و افتادگی پوست با تزریق بوتاکس یا ژل در یک وقت ملاقات، کمک کند.

 

تزریقات min

درم ابریژن

این تکنیک لایه برداری می تواند منجر به کاهش ظاهری خطوط ظریف، لکه های سنی، زخم های آکنه ای و برچسب های پوستی پیش سرطانی گردد.

لیپوساکشن تامسنت

متخصصان پوست از فرآیند لیپوساکشن برای برداشتن چربی های زائد از نقاط مشخص شده بدن شما استفاده می کنند.

زمان مناسب برای دیدن متخصص پوست


اگر شما دارای پوستی هستید که احتمال ابتلا به سرطان پوست در آن وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد تا یک ارزیابی سالیانه پوستی را نزد یک متخصص پوست انجام دهید. در این وقت ملاقات، متخصص پوست با دقت پوست شما را برای نشانه های هشداردهنده سرطان پوست، بررسی خواهد کرد.

اگر شما نسبت به انجام ارزیابی سالیانه پوستی مردد هستید، از متخصص سلامت اصلی خود در این باره مشورت بگیرید.

اگر موردی مربوط به پوست یا موی شما در حال ایجاد ناراحتی می باشد، یک متخصص پوست می تواند به تشخیص و درمان این وضعیت کمک کند. این موارد عبارتند از:

  • دانه های پوستی یا تحریک های پوستی
  • پوست با حالت خارش، پوسته پوسته، یا ناهموار
  • آکنه
  • لکه های پوستی یا تغییر رنگ
  • خال ها، زگیل ها، یا دیگر رشدهای پوستی
  • رگ های واریسی
  • نشانه های بالا رفتن سن، مانند چین و چروک، آسیب خورشیدی، یا افتادگی پوست
  • ریزش مو یا آسیب دیدن مو
  • شوره سر
  • مشکلات ناخن
  • برداشت موهای زائد

بعضی از شرکت های بیمه سلامت از شما درخواست خواهند کرد تا پزشک عمومی شما را به متخصص پوست (قبل از گرفتن وقت ملاقات)، معرفی کند.

متخصص پوست در شهر ری


پوست و مو به جهت در معرض رویت بودن و تاثیر در زیبایی برای انسان ها دارای اهمیت بسزایی می باشد. از شایعترین بیماری های پوستی جوش صورت، آکنه و لک می باشد که در اکثر افراد دیده می شود. همچنین ریزش مو، موهای زاید، اگزماها، ملاسما، تومورهای پوستی، بدخیمی ها، تومورهای خوش خیم و بیماری های التهابی پوست از دیگر بیماری های شایع پوستی هستند.
یکی از بخش های تخصصی درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر(عج)شهرری، بخش تخصصی پوست و مو با حضور پزشک مجرب و دارای برد تخصصی می باشد.

بخش پوست، زیبایی و لیزر


این بخش هر هفته دو روز(یکشنبه و سه شنبه ) از ساعت 13 الی 15برای ویزیت بیماران پوست وزیبایی دایرمی باشدو مراجعین محترم می توانند جهت ویزیت وانجام سایر امور پوستی و زیبایی با نعیین نوبت قبلی از خدمات این بخش استفاده نمایند.مراجعین محترم توجه داشته باشند که نوبت های بخش پوست صرفا به صورت تعیین وقت قبلی ارائه می گردد.

خدمات این بخش علاوه بر ویزیت،شامل موارد ذیل می باشد.:

  1. تزریق بوتاکس
  2. تزریق ژل
  3. تزریق چربی
  4. پاک سازی ومیکرودرم ابریژن
  5. اصلاح جای جوش
  6. لیزر موی زائد
  7. لیزر جوان سازی و جای جوش
  8. جراحی های خوش خیم وبدخیم پوستی
  9. برداشت خال با جراحی ولیزر
  10. برداشت زگیل و میخچه وسایر ضایعات پوستی
  11. کرایودرمانی(سرمادرمانی)
  12. تزریقات داخل پوستی

این بخش مجهز به دستگاه های زیر می باشد:

  • لیزر پیشرفتهCO2فرکشنال وCO2جراحی برای انجام جوان سازی-لایه براداری-اصلاح جای جوش-برداشت خال ها ولکه های پوستی
  • دستگاه IPL مجهز و پیشرفته برای از بین بردن موهای زائد-جوان سازی وضایعات عروقی
  • دستگاه الکتروکوتر برای رفع ضایعات مختلف پوستی
  • دستگاهRF برای رفع ضایعات ظریف پوستی
  • دستگاه میکرودرم ابریژن برای پاک سازی،لایه برداری و جوان سازی پوست
  • ذستگاه کرایوتراپی جهت انجام فریز(سرما درمانی)ضایعات پوستی از جمله زگیل و میخچه وکلوئید(گوشت اضافه)

کلیه خدمات ارائه شده پوست و زیبایی در این مرکز مستقیما توسط متخصص پوست، مو و زیبایی(دکتر ابوالفتح محرابیان) انجام می گردد.

سیاهی زیر چشم چه دلایلی دارد؟


سیاهی زیر چشم در زیبایی چشمان شما اثر می گذارد. سیاهی زیر چشم باعث از دست دادن شفافیت و زیبایی صورت شما می شود و علت آن تا حدود زیادی به خود شما بستگی دارد. این سیاهی زیر چشم که با شما به همه جا می آیند می توانند واقعا عذاب دهنده باشند. بیشتر مواقع با مالیدن کرم روی این ناحیه آن را پنهان می کنیم، اما آیا نمی خواهید یک روز بدون آرایش بگذرانید؟ تیرگی زیر چشم ها هیچ زیبایی ندارد و بیشتر شبیه کسی می شوید که مدت زیادیست نخوابیده است. می خواهید بدانید چرا دچارش می شویم؟در ادامه به ارائه دلیلی برای سیاهی چشم پرداخته می شود.

برنامه غذایی ضعیف

خوردن غذاهایی که برایتان خوب نیست می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود.

با این درمان های گیاهی به رشد موی خود کمک کنید.


ریزش مو یکی از نگرانی های شایع برای هر مرد و زنی است. ریزش موها دلایل بسیاری دارد از ژنتیک و کمبود ویتامین گرفته تا تغییرات هورمونی. برخی مشکلات پزشکی مانند کم کاری تیروئید نیز می توانند موجب ریزش یا نازک شدن موها شوند. درمان جادویی برای ریزش مو وجود ندارد اما تحقیقات نشان داده برخی گیاهان می توانند روند ریزش مو را آهسته کنند و حتی موجب رشد موهای جدید شوند. اما باید به این نیز اشاره کرد که این تحقیقات روی حیوانات انجام شده است. بنابراین به تحقیقات بیشتری نیاز است تا تاثیر آنها روی انسان ها اثبات شود. در ادامه گیاهانی که به رشد مو کمک می کنند را به شما معرفی خواهیم کرد. استفاده از این گیاهان مخصوصا برای کسانی که مشکلشان به دلایل پزشکی است تاثیر گذار است.

روغن های گیاهی مو

روغن های مو که به تونیک مو نیز معروف هستند در واقع عصاره های گیاهی ترکیب شده با روغن حامل

می خواهید یک عمر پوستی مناسب داشته باشید؟


چشمها پنجره ای به روح انسان هستند و پوست نیز آینه ای است به سلامت فیزیکی و احساسی تان. سلامت کلی ،تغذیه،سبک زندگی و وضعیت روانی همگی روی چگونگی ظاهر پوست انعکاس دارند. بنابراین برای داشتن پوستی درخشان و زیبا اولین گام این است که برای ظاهری زیباتر از درون روی خودمان کار کنیم.سلامت روح و روان اولین گام به سمت داشتن پوستی سالم است!بنابراین اگر می خواهید کار خوبی برای پوستتان انجام دهید با انجام کاری برای روحتان شروع کنید. کاری کنید که باعث شود خوشحال و آسوده باشید با افکار خوب شروع کنید. سلامت و زیبایی دو روی یک سکه هستند بنابراین با حفظ سبک زندگی سالم و فعال از خود مراقبت کنید. سلامت فیزیکی نیز یکی از پایه هایی است که در ظاهرتان انعکاس دارد. در ادامه می خواهم توصیه هایی را به شما ارائه دهم که با رعایت آنها می توانید یک عمر پوستی سالم داشته باشید.

شایع ترین تحریک کننده های اگزما و پیشگیری از آنها


اگزما یک بیماری پوستی شایع است که بسیاری را در سراسر دنیا تحت تاثیر خود قرار داده است. در چنین بیماری قسمت هایی از پوست خشک و ملتهب می شوند و همچنین دچار خارش می شوند که می تواند منجر به خاراندن شدید آن ناحیه و ایجاد زخم شود. اگر محل مبتلا به اگزما با برخی تحریک کننده ها و آلرژن ها تماس پیدا کند ممکن است دچار التهاب شود. اگزما ممکن است در هر قسمتی از بدن اتفاق بیافتد اما شایع ترین نقاطی که این مشکل پوستی اتفاق می افتد عبارتند از دست ها، زانو و آرنج. اگزما برای افراد مبتلا معمولا دردناک و خسته کننده است و ظاهر زشتش ممکن است باعث خجالت افراد شود. این بیماری می تواند تاثیرات منفی روی سلامت فیزیکی و روحی فرد بگذارند اما با این حال همچنان توجه درستی به آن نمی شود. با اینکه درمان مشخصی برای اگزما وجود ندارد اما کارهای ساده ای هست که می توانید برای کنترل آن انجام دهید و از فعال شدنش جلوگیری نمایید.

چگونه پوست کودک خود را در برابر آفتاب محافظت کنیم؟


هوای گرم بهترین فرصت برای کودک است که بیرون برود و زیر نور خورشید مشغول بازی شود. اما بسیار مهم است که از محافظت پوست کودک خود در برابر اشعه های آفتاب اطمینان حاصل کنید. دکتر آنجالی ماهتو در این مقاله مهم ترین توصیه های پوستی در برابر نورآفتاب را با ما درمیان می گذارد: پوست کودکان و فرابنفش (UV) پوست های جوان بیشتر در معرض آسیب پذیری در برابر اشعه فرابنفش قرار دارند. کودکان کمتر از ۶ ماه، مقدار کمی ملانین دارند. ملانین رنگدانه ای در پوستشان است و همچنین پوست کودکان در این سن برای استفاده از ضد آفتاب بسیار حساس است. بسیار مهم است که کودکان را زیر نور مستقیم خورشید رها نکنیم. بعد از گذشتن از ۶ ماهگی می توانید به پوست کودک ضد آفتاب بزنید.

دلایل اصلی ترک های پوستی چیست؟


احتمالا همه ی ما درجاهایی از بدنمان مانند بازوها، ران، باسن و شکم ترک های پوستی داریم. این خطوط سفید مایل به صورتی اصلاً ظاهر زیبایی به بدن نمیدهند. احتمالا همهی ما درجاهایی از بدنمان مانند بازوها، ران، باسن و شکم ترکهای پوستی داریم. این خطوط سفید مایل به صورتی اصلاً ظاهر زیبایی به بدن نمیدهند. ببینیم علت به وجود آمدن آنها چیست:بارداری یکی از دلایل عمدهی ایجاد ترکهای پوستی است. اغلب زنان بعد از زایمان متوجه آنها میشوند. علتش آن است که وقتی بدن دچار انبساط میشود، اندازهی پوست کش میآید و اگر به قدر کافی آب نداشته یا مرطوب نباشد، این خطوط را به وجود میآورد.افزایش سریع وزن اگر در پی آن هستید که حجم بدن تان را در یک بازهی کوتاه زیاد کنید، پس منتظر ترکهای پوستی باشید. وقتی بدنتان به سرعت حجیم میشود کو

با خوراکی های ضد آفتاب آشنا شوید!


دیگر به روزهای گرم و آفتابی سال رسیده ایم و در چنین مواقعی همیشه مراجعینی دارم که نمی دانند چگونه خود را از آسیب نور خورشید محافظت کنند. من آنها را مقصر نمی دانم چون اطلاعات متناقض زیادی در این باره وجود دارد. اصل حرفی که می خواهم بزنم این است: غذا اولین خط دفاعی ما است.

آنچه می خوریم می تواند تاثیری بزرگ روی چگونگی مقابله پوست با نور خورشید داشته باشد. خوردن برخی از میوه ها و سبزیجات خاص، مواد خامی به ما می دهد که بتوانیم با استفاده از آن، یک لایه محافظتی برای پوست خود ایجاد کنیم.

بهترین ضد آفتاب کدام است؟در ادامه می خواهم چند توصیه و ترفند که برای محافظت پوست در این ماه های گرم استفاده می کنم را با شما در میان بگذارم.

شوره سر نشانه چیست؟


مشکلات مو می توانند کاملا بی خطر و یا بسیار جدی باشند.اما چطور متوجه شویم مشکل آنقدر جدی است که باید به پزشک مراجعه کنیم و چگونه بفهمیم که این مشکل آنچنان هم جدی نیست و با انجام تغییراتی قابل حل است؟!

به گفته دکتر دینا استراچان، متخصص پوست و مو در نیویورک، سلامت موها می تواند بازتابی از شیوه های ضعیف نظافت، کمبود آهن یا پروتئین در برنامه غذایی، کم خونی، بیماری تیروئید و دیگر مسائل باشد. در ادامه برخی از موارد مهمی که موها می توانند درباره سلامت بگویند را برای شما توضیح می دهیم. می توانید از والدین خود کمی سرنخ بگیرید. اگر به یکی از والدین خود دقت کردید و متوجه شدید خط موهایش کمی عقب تر از چیزی است که باید باشد، ممکن است همان اتفاقی باشد که به دنبالش هستید.

۳ اشتباهی که در شستن صورت مرتکب می شوید!


برخی افراد تمایل دارند در تمام طول سال از یک محصول برای شستشوی صورت خود استفاده کنند. این به معنای استفاده از پاک کننده صورت مشابه برای تابستان و زمستان است. اما باید به این نکته توجه داشت که صورت ما به محصولات مختلف برای فصول مختلف نیاز دارد.

صورت ما یکی از بخش های بدن با بیشترین میزان مواجهه با عوامل خارجی محسوب می شوند. در نتیجه، صورت به راحتی می تواند تحریک شود. همه ما دوست داریم که صورت خود را تمیز، سالم و با ظاهری جوان حفظ کنیم. شستشوی صورت یکی از توصیه های مراقبتی پایه در این زمینه محسوب می شود. اما آیا می دانید چگونه صورت خود را به درستی شستشو دهید؟شستشوی صورت یکی از اقداماتی است که ما به عنوان بخشی از روتین زندگی روزانه خود انجام می دهیم.

بالاخره ضد آفتاب طبیعی ساخته شد!


سرانجام دانشمندان علوم مواد و مهندسی نانو در UC سندیهگو موفق به ساخت کرم ضدآفتاب طبیعی شدند.

دانشمندان با استفاده از نانوذرات پیشرفته که رفتار ملانوزومهای طبیعی را تقلید میکنند، ساختار سلولی ملانین تولید کردهاند. ملانینها از پوست، چشمها و دیگر بافتهای بدن در برابر پرتوهای فرابنفش حفاظت میکنند.

ناتان جیانی چی استاد شیمی و بیوشیمی از بخش مهندسی نانو و علوم مواد UC اظهار کرد: در حال حاضر در تولید ملانین طبیعی با نانوذرات برای ساخت مواد محافظ پوست موفق شدهایم. کمبود این ماده در بدن موجب بیماریهای ویتیلیگو و آلبینیسم خواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما