بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی در شهر ری

دانش ناخوشی های زنانه (Gynaecology)، مطالعه دستگاه تولیدمثل زنان است. دستگاه تولیدمثل زنان از رحم، تخمدان ها، دهانه رحم و واژن تشکیل شده است. عملکردها، اختلالات پزشکی و بیماری ها در دستگاه تولیدمثل زنان، همه به عنوان زیرمجموعه هایی از دانش ناخوشی های زنانه در نظر گرفته می شوند.

محدوده شکایات مربوط به این دانش بخصوص، از مشکلات قاعدگی تا فیبروم های رحمی، کیست های تخمدان و پولیپ های دهانه رحم تغییر می کند. این مشکلات از محدوده ناراحتی و دردناک بودن، تا خطرناک بودن برای سلامتی تغییر می کند و ممکن است بر باروری نیز تأثیر بگذارد.

بر اساس شرایط شخصی و فیزیکی، متخصص زنان و زایمان مشاور ممکن است به شما مشاوره دهد، برای شما آزمایش بنویسد، شما را معاینه کند یا حتی پیشنهاد عمل جراحی بدهد. متخصص زنان و زایمان و نازایی در شهر ری، همچنین می تواند درباره گزینه های پیشگیری از بارداری و اختلالات موجود در مراحل اولیه بارداری، به شما مشاوره دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره‌های 02155933481  و 02155933482 و 02155933483 و 02155933484 تماس حاصل فرمایید

وظیفه متخصصان زنان و زایمان چیست؟ 


متخصصان زنان و زایمان در حوزه درمان مشکلات سلامتی زنان، بخصوص مشکلات دستگاه تولیدمثل و سینه، کارشناس می باشند. بنابراین، طبیعی است که برای کمک درباره مشکلات باروری، به متخصص زنان و زایمان مراجعه شود. مشکل از اینجا آغاز می شود: متخصصان زنان و زایمان عمومی هستند و کارشناس حرفه ای نمی باشند. اگر متخصص زنان و زایمان در شما بیماری سرطان را تشخیص دهد، شما را به یک متخصص غدد معرفی خواهد کرد. این مورد درباره دیگر مشکلات پیچیده نیز صادق است. متخصص زنان و زایمان را به عنوان یک متخصص عمومی برای سلامتی زنان در نظر بگیرید. وظیفه آن ها این است که به شما درباره وضعیت سلامتی مشاوره دهند، مشکلات را تشخیص و درمان کنند، و شما را در صورت داشتن مشکلات پیچیده به متخصصین مربوطه ارجاع دهند. مشکل ناباروری ذاتاً بسیار پیچیده است. این مشکل شامل سیستم های فراوانی از بدن می باشد، و ممکن است هر دو جنس زن و مرد را شامل شود. بنابراین، با این که متخصص زنان و زایمان شما درباره باروری به شما اطلاعات اولیه می دهد، اما ما در درمان این وضعیت سخت و دشوار متخصص نمی باشیم.

چه زمانی باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه شود؟


زمان مراجعه به متخصص زنان و زایمان

علائم زیادی وجود دارد که باعث مراجعه شما به متخصص زنان و زایمان می شود. این عوامل عبارتند از:

  • پریودهای شدید؛
  • خونریزی در میان پریودها؛
  • پریودهای متناوب و بی رویه؛
  • درد شکمی یا لگنی در حین/ بین پریودها؛
  • خارش یا سوزش و ترشحات نامنظم.

شما ممکن است بخواهید با دکتر زنان و زایمان خود درباره پیشگیری از بارداری یا مراحل اولیه بارداری نیز صحبت کنید.

فرآیندهای رایج مربوط به زنان و زایمان که متخصصان فراهم می کنند 


فرآیندهای رایج مربوط به زنان و زایمان

اگر شما در حال تجربه مشکلاتی مربوط به قاعدگی، درد لگن هستید، یا نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه تنظیم خانواده دارید، متخصص زنان و زایمان و ناباروری در شهر ری به شما در کم کردن علائم و تصمیم گیری های درست برای شما، کمک خواهد کرد. فرآیندهای مربوط به زنان و زایمان که متخصصان فراهم می کنند، عبارتند از:

هیسترکتومی (عمل برداشتن رحم)

هیسترکتومی یک عمل جراحی زیربنایی است که در آن رحم شما برداشته می شود. فرآیند هیسترکتومی به دو نوع شکمی و واژنی تقسیم بندی می شود. در یک هیسترکتومی شکمی، دهانه رحم نیز برداشته می شود.

در صورت لزوم، تخمدان های شما می تواند به طور همزمان برداشته شود. دلایل رایج برای انجام فرآیند هیسترکتومی شکمی، داشتن پریودهای سنگین، فیبروم ها، اِندومتریوز (endometriosis)، بیماری التهابی مزمن لگن و کیست های تخمدان می باشد. در یک هیسترکتومی واژنی، این امکان وجود دارد که بتوانید تخمدان های خود را بردارید، اما به احتمال زیاد این عمل انجام نخواهد شد.

دلایل رایج برای انجام فرآیند هیسترکتومی واژنی شامل افتادگی یا پرولاپس رحم، پریودهای سنگین و فیبروم ها می باشد.

عملیات برداشت بافت های آندومتری 

برداشت بافت های آندومتری به عمل جراحی گفته می شود که در آن پوشش داخلی رحم شما برداشته می شود. رایج ترین دلیل برای انجام فرآیند برداشت بافت های آندومتری، تسکین یافتن علائم پریودهای سنگین می باشد. بیشتر زنان ممکن است کاهش قابل توجهی در پریودهای خود تجربه کنند، و در برخی موارد، پریودها کاملاً متوقف خواهد شد.

این فرآیند تحت یک بیهوشی عمومی انجام می شود، و در آن متخصص زنان و زایمان شما از انرژی الکتریسیته یا لیزر برای برداشتن پوشش داخلی رحم و هرگونه پولیپ یا فیبروم های کوچکی که تشخیص داده می شود، استفاده می کند.

عقیم سازی لاپاروسکوپی 

عقیم سازی لاپاروسکوپی یک روش دائمی برای پیشگیری از بارداری زنان می باشد. این روش شامل مسدود کردن لوله های فالوپ برای جلوگیری از باردار شدن شما می شود. پس از آن، شما نیازی به استفاده از روش دیگری برای پیشگیری از بارداری نخواهید داشت.

این فرآیند تحت یک بیهوشی عمومی انجام می پذیرد و معمولاً نزدیک به بیست دقیق به طول می انجامد. متخصص زنان و زایمان شما چندین برش کوچک در ناحیه شکم شما ایجاد می کند. رایج ترین روش عقیم سازی، مسدود کردن هر لوله فالوپ به وسیله یک برش می باشد.

اوفورکتومی (تخمدان برداری)

فرآیند اوفورکتومی به برداشتن تخمدان های شما با عمل جراحی گفته می شود. این روش معمولاً به عنوان بخشی از فرآیند هیسترکتومی، البته به صورت جداگانه، انجام می پذیرد.

در هنگام انجام اوفورکتومی، شما بیهوش خواهید شد، یعنی در زمان انجام عمل جراحی بیدار نخواهید بود. این فرآیند می تواند برای برداشتن یک کیست تخمدان که درد، بی حالی، نفخ یا مشکلات مثانه ای ایجاد می کند، استفاده شود و شرایطی مانند آندومتریوز را درمان کند.

این فرآیند می تواند برای برداشتن تخمدان های سرطانی در زنانی که ریسک بالای ابتلا به سرطان تخمدان را دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

چه زمانی باید با متخصص زنان و زایمان درباره مسائل باروری صحبت کرد؟ 


زمان صحبت کردن با متخصص زنان و زایمان درباره باروری، قبل از ایجاد یک مشکل واضح باروری برای شما خواهد بود. هنگامی که شما برای بچه دار شدن تلاش می کنید، از متخصص زنان و زایمان خود بعضی از سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا من فاکتورهای ریسکی برای ناباروری را دارم؟
  • آیا من چرخه های خود را برای داشتن زمان مناسب برای رابطه جنسی، ترسیم کنم؟ چگونه باید این کار را انجام دهم؟
  • آیا شما می توانید هیچ گونه استراتژی بخصوص، که برای باروری مفید می باشد، را پیشنهاد دهید؟
  • چه کتاب‌هایی درباره باروری می توانید پیشنهاد دهید؟
  • آیا تغییراتی در روش زندگی وجود دارد که من بتوانم با انجام آن وضعیت باروری خود را بهبود دهم؟

شریک خود را نیز به وقت ملاقات با متخصص زنان و زایمان ببرید. این عمل به شما عادت کار کردن با یک دکتر را خواهد داد (چیزی که شما در صورت پیگیری درمان ناباروری، باید وقت زیادی بر روی آن گذاشته، و چیزی است که یک امر ضروری در صورت باردار شدن شما می باشد). بارداری یک کار تیمی می باشد، بنابراین روحیه تیمی را الان به همراه متخصص خود به دست آورید.

چه زمانی باید برای درمان نازایی اقدام شود؟


زمان اقدام به درمان نازایی

باید قبول کنیم: ناباروری دردناک می باشد. طی کردن مسیر برای تولیدمثل، یکی از قوی ترین مسیرهای انسانی است، بنابراین عدم توانایی در بچه دار شدن، به هسته وجودی ما در قالب انسان ضربه وارد خواهد کرد. بی دلیل نیست که بسیاری از ازدواج ها تحت فشار ناباروری از هم پاشیده خواهد شد. هیچ کس نمی خواهد قبول کند که مشکل ناباروری دارد. به همین دلیل است که بسیاری از زوج ها تا سال ها قبل از مراجعه برای کمک، برای بارداری تلاش می کنند و بعضی زوج ها اصلاً برای کمک مراجعه نخواهند کرد. در بعضی موارد، زوج ها به اشتباه فکر می کنند که فرآیند IVF فقط یک گزینه می باشد، یا اینکه درمان ناباروری تأثیر نخواهد داشت. هیچ کدام از این موارد حقیقت ندارد. درمان ناباروری تأثیرگذار است. بخصوص هنگامی که شما از یک متخصص ناباروری حرفه ای کمک بگیرید. متأسفانه، باروری به زمان وابسته می باشد. مرد و زن هر دو با افزایش سن، کاهش باروری را تجربه خواهند کرد، با اینکه این کاهش در زنان سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. این بدان معنی است که اگر شما مشکل باروری داشته باشید و در جستجوی درمان نباشید، هر ماه که برای بارداری تلاش کنید، یک ماه از وقت شما به هدر خواهد رفت. لطفاً الان به دنبال درمان باشید. برای اکثر زوجین، الان وقت انجام آزمایش برای ناباروری و درمان بعد از یک سال بدون بارداری، می باشد. اگر شما یا شریکتان دارای مشکل شناخته شده ای در زمینه بارداری هستید، فوراً به دنبال درمان باشید (حتی قبل از آن که تلاش برای بارداری را شروع کنید). اگر شما از بیماری مزمن رنج می برید، زن بیشتر از 35 سال سن داشته باشد، یا زن تاریخچه ای از پریودهای بی رویه را داشته باشد، بعد از شش ماه تلاش و عدم دریافت نتیجه، درخواست کمک کنید.

ناباروری در زنان چگونه درمان می شود؟ 


اگر شما فکر می کنید که در حال تجربه مشکلات در زمینه باروری خود هستید، یا در نظر دارید که باروری خود را برای یک بارداری در آینده حفظ کنید، لازم است که فوراً به دنبال مشاوره پزشکی باشید. معمولاً توصیه می شود که پس از یک سال تلاش برای بارداری، یا برای زنان با سن 35 سال یا بالاتر، ارزیابی باروری انجام شود. با این حال، اگر شما فکر می کنید که مشکل باروری دارید یا می خواهید گزینه های خود را برای حفظ باروری در میان بگذارید، احتیاج به انتظار نمی باشد. متخصصین زنان و زایمان و نازایی در شهر ری، در زمینه درمان ناباروری زنان کارشناسی حرفه ای را انجام داده، پیچیده ترین موارد را قبول می کنند، و گزینه های موجود را بر اساس تشخیص بخصوص وضعیت شما، ارائه خواهند داد.

اگر دکترها متوجه تأثیرگذاری فاکتورهای زنانه بر باروری شما شوند، پزشک شما ممکن است چندین روش را برای کمک به بارداری موفقیت آمیز شما معرفی کند. این روش ها عبارتند از:

  • القای تخمک گذاری
  • تلقیح داخل رحمی (IUI)
  • لقاح آزمایشی (IVF)
  • درمان با عمل جراحی
  • اهدای تخمک
  • آزمایشات ژنتیکی پیش از لانه گزینی

متخصص زنان و زایمان و نازایی در شهر ری


پزشک متخصص زنان در طول زندگی انسانها نقش مهمی دارد. از جمله کنترل بارداری و تنظیم خانواده، تولد، دوران یائسگی، درمان اختلالات و …از این رو به دلیل اهمیت حفظ سلامت بانوان و نسل آینده بخش تخصصی زنان و زایمان درمانگاه خیریه ولی عصر با بهره گیری از پزشکان متخصص و مجرب، آماده ارائه خدمات در این حوزه می باشد.

این دپارتمان با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و مدرن در زمینه های مختلف تشخیصی، درمانی و بهداشت مادر و نوزاد و نیز ناباروری فعالیت های خود را به شرح زیر ارائه می دهد:

  • درمان بیماریهای داخلی
  • جدیدترین روش های عمل های زیبایی زنان بدون درد و بیهوشی در مدت5دقیقه
  • رکتوم، آنومالی های مختلف دیواره شکم و دستگاه تناسلی و فیستول ادراری ژنیتال و یا آنوژنیتال-IUI – PGD
  • درمان انواع فیبروم
  • درمان ناباروری
  • درمان آندومتریوز
  • درمان اختلالات قاعدگی
  • درمان خونریزیهای پس از قائدگی
  • معاینات دوره ای (چکاپ سالیانه ،انجام پاپ اسمیر(تست سرطان) و معاینه لگن)
  • مشاوره و تعیین نوع جنسیت
  • انتخاب نوع جنین قبل از باروری با روش تغذیه

تجهیزات بخش:

  • سونی کید
  • دستگاه آشکارساز ضربان قلب جنین
  • استفاده از لوازم یکبار مصرف و کاملا استریل، جهت انجام معاینات تخصصی
  • انجام تست تخصصی، تشخیص سرطان دهانه رحم به نام liquid pap smear

توسط جراحان مجرب زنان و زایمان:

  • خانم دکتر شادی محمدی شنبه ها ساعت 8 الی 10 صبح
  • دکتر روناک رضائی یکشنبه ها ساعت 11 صبح
  • خانم دکتر درویش دوشنبه ها ساعت 15
  • خانم دکتر میترا وشمگیر سه شنبه ساعت 10 الی 13 صبح
  • خانم دکتر سپیده ذاکران پنجشنبه ها ساعت 12 الی 15
Call Now Buttonتماس با ما