مرکز تخصصی ایمپلنت در شهرری

ایمپلنت دندان یک راه حل ماندگار برای جایگزینی دندان افتاده است. از دست دادن دندان می تواند نحوه غذا خوردن و حرف زدنتان را تحت تاثیر قرار دهد که این موضوع ممکن است بر اعتماد بنفستان تاثیر بگذارد. جراحی ایمپنت دندان یک روش برای جایگزینی ریشه دندان با یک میله فلزی به شکل پیچ و جایگزینی خود دندان با تاج مصنوعی با ظاهر و عملکرد مشابه با دندان طبیعی است.

مرکز تخصصی ایمپلنت درمانگاه ولی عصر شهرری


مرکز تخصصی ایمپلنت درمانگاه ولی عصر شهرری

در بخش دندانپزشکی درمانگاه خیریه ولی عصر علاوه بر خدمات عمومی دندانپزشکی، خدمات ایمپلنت نیز به صورت تخصصی توسط دندانپزشکان با تجربه و ماهر در محیطی کاملا استریل و بهداشتی ارئه می شود.

مهارت پزشک و تکنیک مورد استفاده در جراحی ایمپلنت ماندگاری آن را بیشتر کرده و عوارض را به حداقل می‌رساند. پزشکان این مجموعه در تلاش اند تا با استفاده از به روز‌ترین تکنیک ها و متد‌های درمانی و با استفاده از بهترین مواد و ایمپلنت‌های موجود در بازار بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهند.

مراجعین عزیز می‌توانند تمامي ايام هفته به جز روزهاي تعطيل از ساعت 9:00 الي 14:00 با بخش دندانپزشکی درمانگاه تماس بگیرند و پس از هماهنگی‌های لازم برای ویزیت، مشاوره رایگان و گرفتن وقت ایمپلنت اقدام کنند.

نشانی و اطلاعات تماس مجتمع درمانگاهی خیریه ولی عصر


آدرس: شهرری، میدان نماز، جنب مسجد جامع ارشاد، درمانگاه شبانه روزی خیریه ولی عصر(عج) شهرری

تلفن: 55933484-021 و 55933481-021

انجام ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟


انجام ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت دندان برای اکثر بزرگسالانی که در وضعیت سلامت خوبی به سر می برند، مناسب است اما عاداتی در زندگی افراد وجود دارد که می تواند بر این موضوع تاثیر بگذارد. برای مثال اگر سیگار می کشید، به بیماری لثه مبتلا هستید یا بر روی فکتان رادیوتراپی کرده باشید، گزینه مناسبی برای ایمپلنت نخواهید بود. استخوان فک قبل از اتمام 18 سالگی هنوز در حال رشد است و افراد در این سنین نمی تواند از ایمپلنت دندان استفاده کند.

قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید توسط یک متخصص ایمپلنت تحت ارزیابی قرار بگیرید تا مشخص شود که ایا گزینه مناسبی برای آن هستید یا خیر. آنها دهانتان را به کمک تصاویر اشعه ایکس (عکس رادیوگرافی) ارزیابی کرده و سابقه پزشکی شما را بررسی می کنند تا ببینند که آیا ایمپلنت، بهترین گزینه خواهد بود یا خیر. بخش دندانپزشکی درمانگاه ولی عصر به دستگاه تصویربرداری دندان مجهز می‌باشد و بیماران می‌توانند برای انجام تصویربرداری‌های لازم به بخش رادیوگرافی دندانپزشکی مراجعه کنند.

مزایای ایمپلنت دندان


مزایای ایمپلنت دندان

افراد بسیاری به دلیل مشابهت ایمپلنت دندان با دندان طبیعی و ماندگاری بالای آن، ایمپلنت را انتخاب می کنند. می دانیم که مردم در صورتی که دندانی را از دست بدهند، با افت اعتماد به نفس مواجه می شوند. امیدواریم با استفاده از ایمپلنت، اعتماد به نفس، لبخند جذاب و عملکرد مناسب دندان هایتان را دوباره به دست آورید.

بعضی مزایای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • هماهنگی با سایر دندان ها: ایمپلنت ها در شکل، رنگ و اندازه با باقی دندان هایتان هماهنگ هستند و ظاهر و حسی مشابه به دندان های طبیعی خواهند داشت.
  • ثابت و ماندگار: با مراقبت مناسب از ایمپلنت ها، می توان انتظار داشت که ماندگاری مشابهی با دندان های طبیعیتان داشته باشند. آنها همچنین در دهانتان ثابت هستند و لازم نیست مانند دندان های مصنوعی، نگران درآوردن آن باشید.
  • از تخریب استخوان فک جلوگیری می‌کند: عملکرد ایمپلنت دندان مشابه با دندان های طبیعی است و با تحریک فک، از تخریب استخوان فک جلوگیری می‌کند.
  • بازیابی عملکرد دندان ها: می توانید دوباره از خوراکی های دلخواهتان مانند سیب و گوشت که بخاطر نداشتن دندان های کافی از خوردنش محروم بودید، لذت ببرید. همچنین باید گفت که ایمپلنت دندان، تاثیر منفی روی صحبت کردنتان ندارد.

روند کاشت ایمپلنت دندان


روند کاشت ایمپلنت دندان

نحوه اجرای جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و شرایط استخوان فکتان بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است یک فرایند چند مرحله ای باشد. متخصص لثه و ایمپلنت، بسته به شرایط به خصوص شما و نوع ایمپلنت انتخاب شده یک طرح درمان برای رفع نیازهایتان در نظر خواهد گرفت.

جراحی ایمپلنت دندان معمولا یک جراحی سرپایی است که در چند مرحله، با گذشت فواصل زمانی برای بهبود لثه انجام می‌شود. فرایند جایگذاری ایمپلنت دندان شامل چند مرحله می‌شود که عبارتند از:

  • کشیدن دندان آسیب دیده
  • آماده سازی استخوان فک (در صورت نیاز)
  • جایگذاری ایمپلنت دندان
  • بهبود و رشد استخوان
  • جایگذاری تکیه گاه
  • نصب دندان مصنوعی

کل فرایند از ابتدا تا انتها ممکن است چند ماه طول بکشد. بخش عمده این زمان به بهبود شما و انتظار برای رشد استخوان جدید فک اختصاص می یابد. بسته به موقعیت شما، روند اجرای فرایند و مصالح بخصوص و همچنین گامهای انجام فرایند (که گاهی با هم ترکیب می شوند) به کار گرفته می‌شود.

جایگذاری ایمپلنت دندان

جراحتان در طول جراحی ایمپلنت، یک برش در لثه ایجاد می‌کند تا استخوان فک نمایان شود. سوراخ هایی در استخوان حفر می‌شود تا محل وارد کردن میله فلزی ایمپلنت آماده شود. با توجه به عملکرد میله فلزی به عنوان ریشه دندان، در عمق استخوان کاشته می‌شود. در این حالت هنوز فاصله ایجاد شده در میان دندان هایتان پر نشده است.

انتظار برای رشد استخوان

وقتی پایه فلزی ایمپلنت در استخوان فک قرار گرفت، فرایند جوش خوردن استخوان و فلز آغاز می‌شود. رشد استخوان فک در این فرایند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که با سطح پایه ایمپلنت یکی شود. این فرایند که ممکن است چند ماه طول بکشد، یک پایه محکم برای دندان مصنوعی – درست مانند ریشه دندان های طبیعی – ایجاد می‌کند.

جایگذاری تکیه گاه

ممکن است بعد از تکمیل فرایند جوش خوردن استخوان و فلز، به جراحی های دیگری برای قرار دادن تکیه گاه – قطعه ای که تاج دندان نهایتا به آن متصل می‌شود – در پایه نیاز خواهید داشت. این جراحی کوچک معمولا به کمک بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌شود.

برای جایگذاری تکیه گاه:

  • جراحتان برشی در لثه می زند تا ایمپلنت، مشخص شود.
  • تکیه گاه به پایه ایمپلنت متصل می‌شود.
  • بافت لثه اطراف بسته می‌شود، البته روی تکیه گاه را نمی پوشاند.

گاهی اوقات زمانی که پایه فلزی ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود، تکیه گاه نیز به آن متصل می‌شود. یعنی به یک جلسه دیگر برای انجام این کار نیازی نخواهد بود. اما این بیرون زدگی تکیه گاه از خط لثه و مشخص بودن آن در دهان (زمانی که دهانتان را باز می کنید) تا زمانی که کار جراح در نصب تاج دندان تکمیل شود، برای بعضی خوشایند نیست و ترجیح می دهند که این فرایند در یک جلسه جداگانه انجام شود. بعد از نصب تکیه گاه، به حدود دو هفته زمان برای بهبود لثه و نصب دندان مصنوعی نیاز خواهد بود.

انتخاب دندان مصنوعی جدید

بعد از بهبود زخم لثه، قالب های بیشتری از دندان های باقی مانده و فضای خالی بین آنها گرفته می‌شود این قالب ها برای ساخت تاج دندان مصنوعی استفاده می‌شود. تاج دندان را تا زمانی که استخوان فک از قدرت کافی برای پشتیبانی از دندان جدید برخوردار نباشد، نمی توان جایگذاری کرد.

شما و متخصص دندانپزشک درباره نوع دندان مصنوعی، یعنی متحرک، ثابت و یا ترکیبی از هر دو تصمیم گیری خواهید کرد:

متحرک: این نوع، مشابه دندان مصنوعی سنتی است و ممکن است تکی یا سری کامل دندان باشد. دندان مصنوعی از دندان های سفید مشابه دندان طبیعی و لثه صورتی پلاستیکی تشکیل شده است. آنها بر روی یک قاب فلزی قرار می گیرد که به پایه ایمپلنت متصل و چسبانده می‌شود. می توانید دندان مصنوعی متحرک را به سادگی در آورده و ترمیم یا نظافت کنید.

ثابت: این نوع از دندان مصنوعی به صورت دائمی با پیچ و چسب به پایه ایمپلنت متصل می‌شود. نمی توانید دندانتان را برای نظافت یا در حین خواب در بیاورید. اکثر اوقات هر تاج دندان به پایه خودش متصل می‌شود، با این حال ایملنت ها از قدرت کافی برخوردارند و در صورتی که به یکدیگر بریج شوند، می توان آنها را بر روی یک یا چند پایه ایمپلنت متصل کرد.

پس از فرایند


چه ایمپلنت تک مرحله ای یا چندمرحله ای را انتخاب کنید، با کمی درد و ناراحتی در هر جراحی مواجه خواهید شد:

  • تورم لثه و صورت
  • کبودی پوست و لثه
  • درد محل ایمپلنت
  • خونریزی خفیف

شاید بعد از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. اگر تورم، سوزش یا هر مشکل دیگر در طول چند روز بعد از جراحی بدتر شد، با جراحتان تماس بگیرید.

شاید لازم باشد تا بعد از هر مرحله از جراحی اقدام به مصرف غذاهای نرم کنید تا محل جراحی بهبود یابد. معمولا جراحتان محل جراحی را بخیه میزند و این بخیه هم به خودی خود جذب می‌شود. اگر بخیه هایتان جذب شدنی نیست، پزشکتان آن را خواهد کشید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان


مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت هم مانند دندان طبیعی به مراقبت های همیشگی در خانه و مراجعه به دندانپزشک برای چکاپ نیاز دارد تا بتوان عملکرد مناسب آن را حفظ کرده و از بروز بیماری های اطراف ایمپلنت جلوگیری کرد. برای حفظ نظافت ایمپلنت و پاکسازی پلاک باید از مسواک و نخ دندان استفاده کرد.

مراجعات دوره ای برای بررسی ایمپلنت، دندان ولثه و اطمینان از سلامت آنها در نظر گرفته می‌شود. اکثر ایمپلنت ها موفق خواهند بود، با این حال ممکن است جوش خوردن ایمپلنت فلزی و استخوان با موفقیت کافی مواجه نشود. برای مثال سیگار کشیدن به عدم موفقیت و بروز مشکلات در ایمپلنت منجر می‌شود.

اگر جوش خوردن تکیه گاه ایمپلنت و استخوان با شکست مواجه شود، ایمپلنت بیرون آورده شده، استخوان تمیز می‌شود و می تواند بعد از گذشت سه ماه، مجددا این فرایند را تکرار کنید.

خطرات ایمپلنت دندان


جایگذاری ایمپلنت دندان هم مشابه با هر جراحی دیگری با خطراتی همراه است. مشکلات گزارش شده به ندرت دیده شده است و اگر هم رخ دهد معمولا جزئی و قابل درمان است. مشکلات ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • بروز عفونت در محل ایمپلنت
  • آسیب دیدگی اطراف دندان، عروق خونی یا فک
  • پس زدن ایمپلنت
  • مشکلات سینوسی در صورت عدم جایگذاری مناسب در فک بالایی

کاهش این خطرات در گرو مراجعه به یک جراح مجرب است که بتواند به خوبی محل درمان را آماده سازی کرده و ایمپلنت را در در محل درستش قرار دهد. برای مثال پیوند استخوان و همچنین سیستم های تخصصی ایملپنت دندانی می تواند احتمال موفقیت ایمپلنت را افزایش بدهد. جراحان درمانگاه ولی عصر شهر‌ری از تخصص بالایی در پیوند استخوان، جایگذاری ایمپلنت دندان و فرایندهای جراحی دهان و دندان مرتبط با ایمپلنت برخوردارند و دستیابی به بهترین مزایای ایمپلنت و حداقل سازی مشکلات مرتبط را برای شما به همراه خواهند آورد.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟


هزینه ایمپلنت با توجه به نیازهای بیمار، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دندانپزشکتان با شما درباره تمامی هزینه ها در طول جلسه ارزیابی صحبت خواهد کرد.

سوالات متداول


نرخ موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

نرخ موفقیت ایمپلنت دندان در میان نمونه های مختلف، بسته به موقعیت ایمپلنت در فک متفاوت است یا به طور کلی می توان گفت که این نرخ تا 98 درصد است و با مراقبت مناسب می توان ماندگاری طولانی مدت آن را تضمین کرد.

آیا ایمپلنت دندان برای همه مناسب است؟

در اکثر موارد، هر کسی که از سطح کافی سلامتی برخوردار باشد، می تواند دندانش را کنده و تحت جراحی ایمپلنت دندان قرار بگیرد. بیماران باید لثه های قوی و استخوان کافی را برای در بر گرفتن ایمپلنت داشته باشند. آنها همچنین باید روتین بهداشتی مناسب و مراجعه مرتب به دندانپزشک را در دستور قرار دهند. افراد سیگاری یا کسانی که به اختلالات مزمن کنترل نشده مثل دیابت یا بیماری قلبی مبتلا هستند، یا کسانی که تحت رادیوتراپی ناحیه سر و گردن قرار گرفته اند، باید مورد ارزیابی قرار بگیرند. اگر در نظر دارید که تحت جراحی ایمپلنت قرار بگیرید، باید دندانپزشکتان مشورت کنید تا ببینید که آیا ایمپلنت گزینه مناسبی برای شما هست یا خیر.

آیا هزینه جراحی ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

به طور کلی ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. البته بسته به شرکت بیمه یا دلیل افتادن دندانتان، شاید این هزینه تحت پوشش بیمه پزشکی قرار بگیرد. سوالات جزئی درباره نیازهای شما و ارتباط آن با پوشش بیمه باید با دندانپزشک و مسئول بیمه مورد بحث قرار گیرد.

هر ایمپلنت چند دندان را ساپورت می‌کند؟

بسته به شرایط لثه و استخوان فک بیمار، گاهی اوقات می توان از کاشت یک ایمپلنت برای ایجاد تکیه گاه دو دندان مجاور استفاده کرد.

ایمپلنت دندان چقدر دردناک است؟

بسیاری از کسانی که تحت جراحی ایمپلنت دندان قرار گرفته اند، درد این فرایند را بسیار کم توصیف کرده اند. از بیحسی موضعی می توان در طول فرایند استفاده کرد و اکثربیماران درد ایمپلنت دندان را کمتر از درد کشیدن دندان دانسته اند.

آیا می توان در یک روز هم دندان را کشید و هم ایمپلنت را در استخوان فک جایگذاری کرد؟

پاسخ کوتاه به این مساله، بله است؛ پاسخ طولانی تر آنست که تنها گاهی اوقات می توان این کار را انجام داد. این فرایند را جایگذاری فوری ایمپلنت می نامند و تنها در شرایطی ممکن است که شرایط انجام آن فراهم باشد. در غیراینصورت ایمپلنت را معمولا بعد از دوره بهبود زخم ناشی از کشیدن دندان، یعنی بعد از 6 تا 10 هفته، جایگذاری می‌شود تا به نتیجه بهینه دست پیدا شود.

چطور می توانم از شکستن ایمپلنت جلوگیری کنم؟

اگر فرایند بارگذاری فوری ایمپلنت را انتخاب کرده اید، باید از اعمال فشار زیاد روی آن پرهیز کنید. پیروی از دستورالعمل های ارائه شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ساییدن دندانها به یکدیگر موجب فشار آمدن بر روی تاج ایمپلنت می شود. خوشبختانه می توان این مشکل را با استفاده از گارد دندان در شب و هنگام خواب رفع کرد.

آیا ایمپلنت دندان می شکند؟

اگرچه ایمپلنت دندان از کیفیت بالای ساخت برخوردار است، اما اگر به خوبی مراقبت نشود و یا تحت آسیب دیدگی قرار بگیرد، می شکند. تاج و تکیه گاه، بخش هایی از ایمپلنت هستند که مستعد شکست هستند. قسمت تیتانیومی ساختار ایملپنت بسیار کمتر در معرض شکست هستند. بروز آسیب دیدگی در تاج دندان مشابه با دندان طبیعی است و لب پریدگی یا شکستن دندان با جویدن اجسام سخت و در ورزش های تماسی ممکن است. تکیه گاه بیشتر از آنکه امکان شکستش باشد، مستعد خم شدگی است و در نتیجه، تناسب ایمپلنت با باقی دندان ها را بهم میریزد. اگرچه بیمار در این حالت حس عجیبی را تجربه خواهد کرد اما دردناک نیست و باید گفت که هردوی این مشکلات قابل درمان هستند.

اگر ایمپلنت دندانم بشکند، چکار کنم؟

نترسید و با ما تماس بگیرید؛ ما زمان ملاقاتی را در اسرع وقت برای شما در نظر می گیریم تا ایمپلنتتان را ترمیم کنید. اگر فکر میکنید الگوی جویدنتان متفاوت شده و شک دارید که شاید ایمپلنت خم شده باشد، حتما به ما بگویید. این مشکلات را می توان حل کرد و ما برای کمک به شما آماده ایم.

Call Now Buttonتماس با ما