لیزر موهای پشت لب: اقدامات قبل از لیزر، عوارض و مراقبت+ هزینه

اگر موهای صورت برای شما یک عامل آزار دهنده است، موی پشت لب می‌تواند قسمت بسیار ناامید کننده ای از صورتتان باشد. مهم نیست که چند مرتبه موی پشت لب تان را بند انداخته‌اید، تراشیده اید یا از موم استفاده کرده اید، این موهای سرسخت نازک همیشه برمی‌گردند. اگر می خواهید به این چرخه بی پایان خاتمه دهید، شاید بهتر باشد که لیزر موهای پشت لب را در نظر بگیرید. گزینه حذف موهای زائد دهه هاست که مورد استفاده قرار می گیرد و اخیراً از تاثیرگذاری هرچه بیشتر با پیشرفته فناوری همراه شده است.

لیزر پشت لب

 هرکس شرایط متفاوتی دارد و نتایج در میان افراد مختلف متفاوت است اما اکثر افراد با کاهش ۸۰ تا ۹۰ درصدی رشد موهای زائد بعد از تنها گذشت ۴ جلسه مواجه می شوند. درست است که گذراندن یک دوره لیزر درمانی برای حذف موهای زائد پشت لب یک راه حل طولانی مدت است، اما گرانترین گزینه نیز محسوب می‌شود و همیشه هم دائمی نخواهد بود. اگرچه مو به شکل نازکتری رشد خواهد کرد اما اگر به دنبال هزینه پایین تر بعد از درمان هستید، احتمالاً می‌توانید این گزینه را به عنوان بهترین راه حل در نظر بگیرید. لیزر موهای زائد پشت لب به قدری موثر است که اکثر مراجعه کنندگان بعد از ۴ جلسه نتایج آن را مشاهده می کنند.

مزایای لیزر پشت لب چیست؟


مزایای لیزر پشت لب

لیزر موهای پشت لب علاوه بر کاهش رشد موهای پشت لب، چند مزیت دیگر نیز به همراه دارد. بسیاری از افراد بعد از انجام لیزر درمانی با کاهش شدت و تعداد موهای برگشتی مواجه می شوند؛ بعلاوه نشان داده شده که لیزر موهای زائد به جوان سازی پوست نیز منجر می شود؛ و نه تنها باعث سفت تر و هموار تر شدن پوست میشود بلکه بافت و رنگ پوست را نیز بهبود بخشیده، حفرات پوست را حداقل نموده، نقاط سیاه پوست و لک هارا محو کرده و آسیب دیدگی های ناشی از نور خورشید را از بین می‌برد.

آیا لیزر موهای پشت لب قابل اطمینان است؟


بله لیزر موهای زائد پشت لب کاملاً گزینه ایمنی محسوب می‌شود؛ در واقع درمان‌هایی مانند لیزر درمانی برای بسیاری از نقاط حساس بدن شامل پشت لب، صورت، گردن و چانه ابزار قابل اطمینان و ایمنی است. برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتایج و پیشگیری از بروز ناراحتی حتماً پزشکتان را از نگرانی هایتان درباره استفاده از لیزر روی پوست حساس به منظور حذف موهای زائد باخبر کنید. اگرچه ممکن است کمی احساس ناراحتی و درد در حین جلسه درمان داشته باشید اما وقتی لیزر درمانی را برای حذف موهای زائد بدنتان در نظر گرفته اید، احتمالاً روش‌های دیگری را نیز امتحان کرده اید که درد بیشتری در هنگام حذف موی زائد برای فرد به همراه می آورند.

روند انجام لیزر موهای پشت لب


پیش از آغاز فرایند لیزر موی زائد، صورت‌تان به صورت کامل تمیز می‌شود و یک ژل بی حسی، روی ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می‌گیرد اعمال خواهد شد. به شما عینکی داده می شود تا روی چشمانتان بگذارید و موهایتان پوشانده خواهد شد و کارشناس لیزر درمانی، لیزر را روی ناحیه بخصوص قرار می دهد. اکثر بیماران می گویند که حسی که هنگام لیزر درمانی دارند مانند سوزش ناشی از خوردن یک کش لاستیکی به پوست یا آفتاب سوختگی است و شاید بوی سوختن مو را نیز احساس کنید. با توجه به کوچک بودن ناحیه پشت لب در مقایسه با قسمتهای بزرگتر بدن مانند سینه یا پاها، لیزر موهای پشت لب معمولاً سریع است و چیزی بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد.

قبل از انجام لیزر پشت لب رعایت چه نکاتی ضروری است؟


 به منظور دستیابی به بهترین نتایج در آماده‌سازی برای جلسه لیزر موی پشت لب و مراقبت از پوست بعد از جلسه درمان از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • اهدافتان را با کارشناس لیزر درمانی در میان بگذارید تا بدانید که انتظار چه نتایجی را باید داشته باشید.
  • فهرست کاملی از داروهای تجویزی یا بدون نسخه ای که مصرف می‌کنید را در اختیار پزشک تان قرار دهید. این فهرست شامل تمامی ویتامین ها یا مکمل های دیگر نیز می‌شود؛ به تمامی چیزهایی که حاوی بتاکاروتن یا هر دارویی که شما را نسبت به نور حساس می‌کند اشاره کنید.
  • از کارشناس لیزردرمانی بخواهید تا ابتدا یک تست روی قسمتی از بدنتان انجام دهد: این اقدام می‌تواند تحمل شما در مقابل درمان را نشان دهد و به شما کمک کند تا قبل از لیزر موهای زائد قسمت بزرگتری از بدن، اقدامات لازم را انجام دهید.
  • لیزر موی پشت لب روی پوست های روشنتر نتایج بهتری ایجاد می کند: از ۴ تا ۶ هفته قبل از جلسه لیزر درمانی از برنزه کردن پوست خود خودداری کنید. همچنین استفاده از کرم های برنزه کننده یا دستگاه های برنزه کننده را نیز متوقف کنید؛ هر زمان که در معرض نور خورشید قرار می گیرید از کرم های ضدآفتاب نسبتاً قوی یعنی اس پی اف ۳۰ یا قوی تر استفاده کنید
  • از ۲ تا ۴ هفته قبل از لیزر موهای زائد پشت لب، کندن موی این قسمت از ریشه را متوقف کنید. از بند، انبر، موم یا هر ابزار یا ماده شیمیایی حذف موی زائد دیگر استفاده نکنید.
  • تراشیدن یا کوتاه کردن موی پشت لب را از سه روز قبل از جلسه درمان متوقف کنید: لیزر موی پشت لب در صورتی که کمی مو در این ناحیه وجود داشته باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.
  • درست قبل از جلسه درمان صورتتان را با یک پاک کننده ملایم شسته و آن را خشک کنید و لطفاً از مواد آرایشی یا مرطوب کننده استفاده نکنید
  • درست قبل از جلسه درمان و اگر کارشناس لیزر درمانی از شما خواسته بود، کرم بی حسی موضعی را روی ناحیه مورد نظرتان بمالید.

اقدامات و مراقبت های بعد از انجام لیزر پشت لب


بعد از انجام لیزر پشت لب

تورم یا قرمزی خفیف بعد از از جلسه لیزر موی پشت لب طبیعی است. این عوارض جانبی مانند آفتاب سوختگی بعد از چند ساعت یا نهایتاً چند روز از بین خواهد رفت. برای حداقل کردن این آثار از نکات زیر استفاده کنید:

  • دو مرتبه در روز از پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید.
  • استفاده از سونا و انجام تمرینات ورزشی پرتحرک بلافاصله بعد از جلسه لیزر درمانی را کنار گذاشته و حمام آب داغ را تا فروکش کردن و از بین رفتن قرمزی صورت به تعویق بیندازید.
  • تا هفت روز بعد از از جلسه درمان استفاده از هر ماده ای که باعث ایجاد حساسیت پوست شود را کنار بگذارید.
  • حداقل تا دو هفته بعد از درمان لازم است که از حضور در معرض نور آفتاب خودداری کنید؛ همچنین پوستتان را در این مدت برنزه نکنید و به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب اس پی اف ۳۰ استفاده کنید
  • در این مدت اقدامی برای کندن، بند انداختن یا تراشیدن موهایتان نکنید.

ریسک ها و عوارض  لیزر پشت لب صورت


اکثریت افرادی که از لیزر موی زائد پشت لب استفاده کرده اند، این فرایند را ایمن و قابل تحمل گزارش کردند. اگر چه لیزر موی زائد گزینه بسیار ایمنی محسوب می شود اما خطرات و عوارض جانبی بالقوه‌ای در این فرآیند نهفته است. بعضی از اثرات جانبی معمول می‌تواند بعد از جلسه لیزر موهای زائد رخ دهد که از جمله آنها می‌توان به خارش، قرمزی پوست و تورم در اطراف ناحیه درمان شده یا تورم فولیکل های مو اشاره کرد. این آثار جانبی به ندرت بیش از دو یا سه روز باقی می‌ماند اما هر عارضه جانبی را باید به پزشکتان گزارش کنید.

هزینه و مدت زمان دوره


هر پالس اشعه لیزر تنها یک میکروثانیه طول می‌کشد که یعنی قسمت بزرگی از پوست را می‌توان در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تحت درمان قرار داد. در واقع لیزر موهای زائد پشت لب می‌تواند در طول ۹۰ ثانیه یا کمتر انجام شود؛ این بدان معنی است که اکثر افراد در مدت زمانی بین ۵ تا ۱۰ دقیقه به مطب ورود کرده و از آن خارج می‌شوند که در مقایسه با روش های دیگر حذف موهای زائد مانند موم گذاشتن یا کندن مو زمان بسیار کمتری صرف این عمل می‌شود.

هزینه لیزر موی زائد پشت لب می‌تواند با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت باشد:

  • اندازه ناحیه تحت درمان
  • نوع لیزر استفاده شده
  • رنگ مو و پوست تان

سوالات متداول


به چند جلسه درمان برای لیزر موی پشت لب نیاز است؟

 لیزر موهای زائد معمولا ب ۲ تا ۶ جلسه درمان نیاز دارد. بازه زمانی میان جلسات درمان می تواند بسته به موقعیت محل درمان در بدن متفاوت باشد. در قسمتهایی از بدن مانند پشت لب که رشد مو سریع است، جلسات درمان معمولاً در ۴ تا ۸ هفته انجام میشود.

 آیا می‌توانم بعد از انجام لیزر موی پشت لب را بتراشم؟

 رشد مو در چرخه های زمانی مختلفی رخ می دهد، یعنی ممکن است کمی مو بعد از انجام جلسه درمانی مجددا رشد کند که این مسئله می‌تواند به دلیل عدم تاثیرگذاری لیزر روی بعضی از فولیکل های مو است. بنابراین بله اگر بعد از لیزر موی پشت لب مجدداً با رشد مو مواجه شدید می توانید آن را بتراشید، اما این کار را بلافاصله بعد از جلسه درمان انجام ندهید.

 آیا قبل از لیزر موی پشت لب باید این منطقه را بتراشم؟

 بیماران باید صبح روز درمان یا شب قبل از آن نوحه درمان را بتراشند؛دلیل این کار آن است که میخواهیم فولیکل مو و ریشه سالم باشد، تا لیزر روی آن تاثیر بگذارد و به همین دلیل است که موم گذاشتن یا کندن مو مجاز نیست.

 آیا انجام لیزر موی پشت لب درد دارد؟

 لیزر موی زائد معمولاً در ناحیه دارای پوست نازک پشت لب کمی درد بیشتری به همراه دارد، در حالیکه لیزر گونه چانه یا پیشانی درد کمتری خواهند داشت.

 آیا میتوانم قبل از لیزر موی پشت لب روی این ناحیه موم بگذارم؟

 باید از موم گذاشتن، سفید کردن مو یا کندن آن از ۴ تا ۶ هفته قبل از جلسه درمان خودداری کنید.

ریزش مو تا چند روز بعد از لیزر موی زائد ادامه دارد؟

 در بازه زمانی ۵ تا ۱۴ روزه بعد از جلسه درمان موها شروع به ریزش می کنند و تا هفته ها نیز ممکن است ادامه یابد. با مالیدن این ناحیه، اسکراب کردن آن یا کندن (البته بعد از ۵ روز) می‌توانید این فرایند را تسریع کنید که البته ضرورتی ندارد.

 آیا بین جلسات لیزر موی پشت لب میتوانم صورتم را بتراشم؟

 بله در فاصله زمانی میان جلسات لیزر درمانی می توانید صورت خود را بتراشید. بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد متوجه خواهید شد که دیگر مثل گذشته نیاز به تراشیدن موهای خود ندارید و بعد از دو الی سه جلسه درمان شاید هر ۴ تا ۶ هفته یک مرتبه به تراشیدن موی زائدتان نیاز پیدا کنید.

Call Now Buttonتماس با ما