لیزر موهای زائد صورت آقایان و خانم ها: عوارض و هزینه

لیزر موهای زائد صورت یک روش پزشکی غیرتهاجمی با استفاده از انرژی تابشی به منظور حذف موهای زائد صورت است. این روش را برای قسمت های دیگر بدن مانند زیر بغل، پاها و ناحیه بیکینی نیز می‌توان انجام داد؛ اما لیزر موهای زائد صورت عمدتاً در اطراف دهان، چانه یا گونه ها انجام می شود. لیزر موهای صورت از فناوری انرژی تابشی بر فولیکول های مو به منظور جلوگیری از رشد آن استفاده می کند. استفاده از لیزر، یک روش زیبایی با تهاجم اندک است که می توان آن را در مطب نیز انجام داد. زمانی عملکرد لیزر برای حذف موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موی تیره داشتند، بهتر بود، اما امروزه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در فناوری لیزر این روش برای هر کسی که به دنبال حذف موهای زائد بدن باشد قابل انجام است.

محل های لیزر موی صورت کدام اند؟


محل های لیزر موی صورت کدام اند؟

موهای صورت هر کس، چه مردان و چه زنان، در تمامی نقاط صورتش یکسان نیست، بنابراین مردان ممکن است موی ضخیمی در ریش داشته باشند اما ریششان کامل نباشد یا در ناحیه گونه و فک موهای نازک تری داشته باشند. زنان معمولاً موهای نازکی دارند که می توان آن ها را رنگ کرد یا گاهی اوقات زنان نیز در اثر تغییرات هورمونی، ممکن است با موهای ضخیمی مانند ریش مردانه در صورت مواجه شوند. به طور کلی انواع موهایی که از بیشترین تقاضا برای حذف برخوردارند، عبارتند از:

  • موی بینی شامل درون و بیرون بینی
  • موهای ناحیه تی (موهایی که در نواحی اطراف بینی، چشم، چانه یا زیر ابرو رشد می کند)
  • موهای گوش
  • موهای چانه
  • سبیل
  • ریش
  • موهای پیشانی
  • موهای ابرو
  • موهای گردن

در لیزر موهای زائد مردان و زنان، از انواع مختلفی از لیزر می توان استفاده کرد؛ انواع موهای روشن و نازک تنها به روش درمانی SoftLight پاسخ می‌دهند. سافت لایت یک برند لیزر است که لیزرهایش بر موهای کرک و نازک متمرکز است و عملکرد بسیار قدرتمندی در کاهش و توقف رشد مو برای چند ماه دارد؛ با این حال همین فرایند را با برندهای دیگر لیزر نیز می توان انجام داد.

مزایای لیزر موی صورت


لیزر موهای زائد صورت به استراحت بعد از فرایند نیازی ندارد و انجام خود این فرایند نیز سریع است و به کمتر از ۳۰ دقیقه زمان برای صورت نیاز دارد. این فرآیند باید تنها توسط پزشکان حرفه ای یا افراد آموزش دیده انجام شود. شما برای تکمیل فرایند لیزر موهای زائد صورت به ۴ الی ۶ جلسه درمان نیاز دارید، به علاوه اینکه تا یک سال به جلسات ترمیمی برای تثبیت نتایج نیاز خواهید داشت.

اگر این فرآیند به درستی انجام شود، نتیجه لیزر موهای زائد صورت می تواند دائمی باشد. لیزر موهای زائد صورت حداقل ۹۰ درصد از رشد مو را از بین می برد؛ انرژی تابشی و گرمایی لیزر برخلاف حذف موهای زائد توسط تراشیدن یا موم گذاشتن، باعث ایجاد گرما در فولیکول مو و جلوگیری از فعالیت و رشد مجدد مو خواهد شد.

ریسک ها و عوارض  لیزر موی صورت


لیزر موهای زائد معمولاً یک فرایند ایمن محسوب می شود؛ عوارض جانبی احتمالی این فرآیند می‌تواند شامل قرمزی یا تورم و در موارد نادر سوختگی، ایجاد تاول یا عفونت باشد. تجهیزات استفاده شده در فرایند لیزر موهای زائد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است.

 عوارض جانبی یا مشکلات شدیدی که در نتیجه لیزر موهای زائد صورت ممکن است رخ دهد، به ندرت گزارش شده است. عوارض جانبی معمول ناشی از لیزر موهای زائد معمولاً به خودی خود از بین می روند و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • قرمزی
  • تورم
  • سوزش پوست

در موارد نادر عوارض جانبی جدی تره لیزر موهای زائد میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت
  • تغییر دائمی رنگ پوست
  • تاول
  • سوختگی
  • جای زخم

این درمان گاهی بر اساس اینکه افراد مختلف دارای موی بیشتری هستند و یا اینکه تضاد کمتری بین رنگ مو و پوست وجود دارد، می‌تواند روش های انجام متفاوتی داشته باشد. گاهاً دیده شده که لیزر موهای زائد در افرادی که دارای تضاد اندکی بین رنگ پوست و مو هستند، یعنی دارای رنگ پوست و موی مشابه هستند، منجر به روشن‌تر شدن موقتی پوست شده است. اگر قبل و بعد از لیزر موهای زائد در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از دستورالعمل هایی که پزشک ارائه کرده پیروی کنید، میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید. بیماران در موارد بسیار نادر با سوختگی موقت، پینه بستن سطح پوست یا تغییر رنگ موضعی پوست مواجه شده‌اند. اما این موارد جزو موارد استثنایی بوده و متخصص لیزر درمانی از روش های مناسب و دستورالعمل های طراحی شده به منظور جلوگیری از بروز عوارض جانبی متناسب با رنگ مو و نوع پوست شما استفاده خواهد کرد.

روند انجام لیزرینگ


پیش از آغاز لیزر موهای زائد، صورتتان به صورت کامل پاکسازی شده و ممکن است از ژل بی حس کننده در ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد استفاده شود. به شما عینک هایی برای پوشاندن چشم هایتان داده می شود و ممکن است موهایتان را نیز بپوشانند. متخصص لیزر درمانی، دستگاه لیزر را در ناحیه مد نظر قرار می دهد؛ بنا به گفته اکثر بیماران، احساسی که در طول فرآیند لیزر موهای زائد خواهید داشت مانند برخورد کش لاستیکی به پوست یا آفتاب سوختگی است. شاید در طول فرآیند با بوی موی سوخته مواجه شوید؛ با توجه به کوچک تر بودن مساحت صورت در مقایسه با قسمت های دیگر بدن مانند سینه و پاها لیزر موهای زائد صورت اصولاً سریعتر خواهد بود و در مدت زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام می شود.

تفاوت لیزر موی صورت در بین زنان و مردان


تفاوت لیزر موی صورت در بین زنان و مردان

اگرچه لازم است که همه تا جای ممکن از پوستشان مراقبت کنند، روش ها و تکنیک های استفاده شده برای این کار از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. روش های مراقبتی پوست مانند لیزر درمانی به منظور هموارسازی پوست در مردان و زنان با کارایی مشابهی همراه است.

انواع متفاوت پوست و استفاده از روش های لیزردرمانی موثر و مشابه

انواع متفاوت پوست و استفاده از روش های لیزردرمانی موثر و مشابه

مردان با رشد بیشتر مو در صورت و بدن در مقایسه با زنان مواجه هستند در نتیجه با هر مرتبه تراشیدن مو توسط مردان احتمال بازگشت مو خراشیده شدن پوست یا ناهمواری ناشی از استفاده از تیغ نیز وجود دارد این یکی از دلایل اصلی محبوبیت بیش از پیش لیزر موهای زائد در مردان است. وقتی صحبت از روش‌های درمانی مانند بازسازی پوست توسط لیزر باشد، اثرگذاری این روش فارغ از جنسیت افراد یکسان خواهد بود.

هزینه و مدت زمان دوره


با توجه به آنکه انجام لیزر موهای زائد یک فرایند زیبایی خود خواسته است، این فرایند توسط بیمه پوشش داده نمی شود، اما شما می توانید به سرعت بعد از انجام فرآیند به کار خود بازگردید. تعداد جلسات مورد نیاز ز برای هر بیمار متفاوت خواهد بود اما اکثر بیماران به ۴ تا ۸ جلسه برای دستیابی به بهترین نتایج نیاز خواهند داشت. مدت زمان مابین جلسات درمان معمولاً ۴ الی ۶ هفته است، اما این مدت می‌تواند از فرد به فرد دیگر متفاوت باشد و به نوع موی افراد، رنگ و سیکل رشد آن بستگی دارد.

سوالات متداول


آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

متخصص لیزر درمانی در طول جلسه اقدام به ایجاد تغییراتی در شدت لیزر به منظور دستیابی به بهترین نتایج خواهد نمود. شدت لیزر در جلسات اولیه، استفاده شده پایین تر خواهد بود، بنابراین هیچ دردی احساس نخواهید کرد و احساسی که دارید مانند نشگون گرفتن پوست است. این درد معمولا بسیار کوتاه مدت است و بلافاصله بعد از قطع شدن پالس لیزر از بین می رود.

اثرگذاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

مراجعه کنندگان می توانند با کاهش دائمی ۱۰ تا ۳۰ درصدی در رشد مو در هر جلسه درمان روبرو شوند. متاسفانه هر چقدر که این لیزرها پیش رفته باشند باز هم در موهای روشنتر صورت با اثرگذاری کمتری همراه هستند. افرادی که موهای صورتشان به رنگ های طلایی، قرمز یا خاکستری است؛ علی رغم کاهش رشد مو اما با توقف دائمی بیش از ۳۰ درصدی مواجه نخواهند شد.

آیا نتایج لیزر موهای زائد دائمی است؟

بله استفاده از لیزر با تخریب فولیکل و ریشه مو منجر به حذف دائمی موهای زائد صورت می شود.

در آماده سازی برای لیزر موهای زائد چه کار باید بکنم؟

 بهترین روش در آماده سازی برای فرایند لیزر موهای زائد، عدم حضور در معرض نور آفتاب از ۷ روز قبل از جلسه درمان (یعنی استفاده از کلاه آفتابگیر، خودداری از حضور در معرض نور خورشید تا جای ممکن)، خودداری از انجام فعالیتهای فیزیکی که باعث افزایش دمای بدن می شود (حداقل دو ساعت قبل از جلسه) و اطلاع دادن مصرف هرگونه دارو به پزشک است، چراکه ممکن است حساسیت ب هنور در بدنتان ایجاد شده باشد.

آیا لازم است که موی صورتم را بتراشم و اگر لازم باشد که این کار را بکنم، تراشیدن مو باعث ضخیم تر شدن و تیره تر شدن آن نمی شود؟

بله، لازم است برای آماده سازی صورت به منظور لیزر موهای زائد، صورتتان را بتراشید. دلیل این کار آن است که می‌خواهیم تا فولیکل و ریشه در حالت کامل خود قرار بگیرد، تا انرژی تابشی لیزر بتواند آن را را تخریب کند. به همین دلیل است که موم گذاشتن، بن انداختن یا اپیلاسیون نباید انجام شود. دلیل دیگر این کار حداقل سازی اندازه مو است، چرا که افزایش اندازه مو می تواند احتمال بروز واکنش های شدید را تا حد زیادی افزایش دهد. بنابراین تراشیدن مو تنها گزینه ای محسوب می شود که تمامی این معیار ها را برآورده می کند.

 تیره و ضخیم تر شدن مو بعد از تراشیدن آن یک افسانه است، مردم فکر می کند که با تراشیدن، آنرا از وسط قطع می‌کنند؛ بنابراین زمانی که باقی مو از زیر پوست در می آید قسمت ضخیم تر و تیره تر فولیکول مو است که تا قبل از این در زیر پوست قرار داشت.

هر جلسه لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟

جلسات لیزر موهای زائد صورت بسته به اینکه چه مساحتی از پوست را تحت درمان قرار می دهید، می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.

بعد از جلسه درمان چه می شود؟

 اکثر افراد بعد از جلسه لیزر موهای زائد، با قرمزی و تورم اندکی مشابه با حالت آفتاب سوختگی مواجه خواهند شد که بعد از گذشت مدت زمانی اندک فروکش خواهد کرد؛ اما از سمتی ممکن است تا ۷۲ ساعت نیز باقی بماند. کرمهای موضعی مانند ژل های ترمیمی simplicity laser، آلوئه ورا، کالامین یا هیدروکورتیزون برای کاهش التهاب ایجاد شده می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

بعد از چند روز شاهد ریختن موهای صورت خواهید بود؟

اگر عادت به تراشیدن مرتب موهای صورت دارید، احتمالاً متوجه مقدار ریزش موها نخواهید شد. پاکسازی صورت بعد از گذشت ۱۲ ساعت از فرایند لیزر موهای زائد می تواند فرایند ریزش مو را تسریع کرده و جلوی بازگشت مو به داخل را بگیرد.

عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد چیست؟

 بروز عوارض جانبی در استفاده از لیزر موهای زائد رایج نیست؛ اما استفاده از این روش می تواند منجر به تغییر دائمی رنگ پوست در صورت عدم به کارگیری مناسب از لیزر شود. اگر با هر عارضه جانبی مانند عملکرد کم یا شدید رنگدانه های پوستی، قرمزی طولانی مدت یا تورم، واکنش آلرژیک یا ایجاد تاول مواجه شدید، باید با پزشکتان تماس بگیرید و دستورالعمل پزشک را برای این حالت بخواهید.

Call Now Buttonتماس با ما