لیزر موهای زائد آقایان: عوارض لیزر ناحیه تناسلی و بیضه

لیز موهای زائد آقایان


همانطور که از نام آن پیداست، درمان های لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور لیزر می‌باشد. این لیزرها پالس هایی از انرژی نور را به داخل پوست منتشر می‌کنند تا ریشه و فولیکول های مو را هدف بگیرند. هنگامی که ریشه و فولیکول از بین می‌روند، مو دیگر نمی‌تواند رشد کند و نتیجه کاهش دائمی مو را خواهیم داشت.

بسته به اندازه ناحیه مورد نظر، اکثر مراجعین به چندین جلسه رفع مو نیاز دارند تا بهترین نتیجه را ببینند.

لیزر موهای زائد مردانه بیش از پیش محبوب شده است. درمان های زیبایی برای آقایان در حال حاضر افزایش یافته و به بخش عادی از زندگی روزمره تبدیل شده است. درمان های مرسوم برای مردان روی نواحی مانند پشت و شانه، خط ریش، شکم و سینه و خط گردن انجام می‌شود. پکیج های کامل برای بدن مردانه نیز در مناطقی مانند کل بدن و نواحی شرمگاهی بدن افزایش تقاضا داشته است.

هرچند این نواحی محبوب ‌ترین مناطق برای لیزر موهای زائد هستند، اما می‌توانید این درمان را در موارد زیر نیز انجام دهید:

  • گوش ها
  • بینی
  • پیشانی
  • کف سر
  • لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان
  • و نواحی دیگر

مزایای لیزر موهای زائد آقایان


مزایای لیزر موهای زائد آقایان

1.لیزر موهای زائد در زمان و انرژی صرفه جویی می‌کند.

لیزر موهای زائد می‌تواند اصلاح، کوتاه کردن یا اپیلاسیون روتین را برای همیشه حذف کند. لیزر مانند یک ضربه کوچک به پوست حس می‌شود و بسیار قابل تحمل تر از اپیلاسیون است و برخلاف اصلاح که می‌تواند باعث ایجاد موهای زائد، تحریک یا جوش‌ شود، هر گونه عوارض جانبی لیزر موهای زائد ظرف چند ساعت برطرف می‌شود.

2.لیزر می‌تواند اصطکاک ناشی از موهای زائد را کاهش دهد.

لیزر موهای زائد منشا مشکل را برطرف می‌کند. یک سری از درمان‌ ها، فولیکول های موها را به طور کامل از بین می برند و اجازه می دهد تا روی تمرکز بیشتری روی کارهای خود (منهای روتین وقت گیر نظافت) داشته باشید.

  1. رهایی از موهای بدن به شما کمک می‌کند احساس خنکی بیشتری کنید.

اگر به طور طبیعی گرمتان می‌شود، یا اگر زمانی را صرف کار یا بازی در فضای باز می‌کنید، کاهش موهای زائد بدن می تواند به شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و به ملزومات عرق گیر اجازه می‌دهد تا به خوبی فعالیت کنند.

  1. حذف موهای زائد می‌تواند به شما کمک کند تا احساس اعتماد به نفس داشته باشید.

تفاوتی ندارد از موهای زائد پایین کمر یا رشد ناهموار آن اذیت شوید یا خیر، لیزر می‌تواند به شما کمک کند آن‌ها را هموار کنید تا احساس اعتماد به نفس و آراستگی بیشتری داشته باشید.

  1. مقدار حذف موی زائد قابل تنظیم است.

ممکن است پوستی ابریشمی و بدون مو را به تصور کنید، اما لیزر موهای زائد اغلب برای کاهش ضخامت موهای بدن آقایان نیز استفاده می‌شود. از آنجایی که موهای زائد به طور طبیعی به چندین جلسه لیزر درمانی نیاز دارد (معمولاً به دلیل چرخه‌های رشد موهای شما حدود 4 تا 7 جلسه)، زمانی که به مقدار مناسب کاهش مو رسیدید، می‌‌توانید درمان را متوقف کنید. این یک روش مرسومی برای درمان نواحی مانند قفسه سینه است که بسیاری از آقایان تمایل دارند به اندازه ای مو داشته باشد تا مردانه به نظر برسند.

قبل ازانجام لیزر رعایت چه نکاتی ضروری است؟


قبل از فرا رسیدن روز درمان، باید در مورد مراحل لازم پیش از درمان با پزشک صحبت کنید. سعی کنید حداقل یک هفته قبل از قرار ملاقات از مصرف مواد فعال موضعی مانند اسیدها و رتینول ها پرهیز کنید و نباید چندین ماه قبل از درمان هیچ گونه اپیلاسیون یا اصلاح در ناحیه مورد نظر انجام ندهید و همچنین از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه شدن نیز خودداری کنید. زیرا پوست برنزه ممکن است احتمال سوختگی با لیزر را افزایش دهد.

روند انجام لیزرینگ


در روز عمل لیزر، برای جلوگیری از سوختگی، باید ناحیه مورد نظر را تا سطح پوست با استفاده از یک کرم موبر با کیفیت اصلاح کنید. قبل از قرار ملاقات ورزش نکنید، زیرا می‌تواند باعث جذب گرما در بدن شود و پوست را نسبت به اشعه لیزر بسیار حساس کند.

درد لیزر موهای زائد برای آقایان مانند حس ضربه مکرر نوار لاستیکی روی پوست است و بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت می باشد. با این حال، شدت درد با تکرار جلسات کاهش می‌یابد زیرا اندازه و ضخامت فولیکول ها کاهش می‌یابند. برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند، توصیه می‌شود قبل از درمان از داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده کنند و علاوه بر این برخی از پزشکان ممکن است از یخ نیز در طول عمل استفاده کنند. گزینه دیکر کرم بی‌حس کننده می‌باشد، اما ممکن است در تمامی انواع لیزرها کارایی نداشته باشد، بنابراین اگرنگران درد لیزر موهای زائد هستید، حتماً این موضوع را در طول مشاوره مطرح کنید.

بعد از انجام لیزر رعایت چه نکاتی ضروری است؟


پس از درمان، پوست اغلب قرمز و متورم می‌شود، اما معمولاً پس از چند ساعت رفع می‌گردد. مراقبت های بعد از عمل ملایم و ساده ای را داشته باشید: برای کاهش درد و تورم در صورت لزوم از یخ استفاده کنید، با استفاده از یک پاک کننده ملایم ناحیه تحت درمان را تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید. و همچنین از نور آفتاب پرهیز کنید و همیشه کرم ضد آفتاب را به مقدار زیاد مصرف کنید تا از کم رنگ شدن و هیپرپیگمانتاسیون / تیرگی پوست پیشگیری کنید. سعی کنید بعد از درمان با لیزر از ورزش کردن خودداری کنید، زیرا گرمای بیش از حد ایجاد می‌شود و  ممکن است پوست را بیشتر تحریک کند.

لیزر ناحیه تناسلی و بیضه


لیزر ناحیه تناسلی و بیضه

لیزر موهای زائد برزیلی تمام یا تقریباً تمام موهای زائد ناحیه تناسلی را از بین می‌برد و درمانی دائمی تر از اپیلاسیون یا اصلاح می باشد. لیزر فولیکول ها را هدف می‌گیرد، انرژی نوری ساطع می کند و رشد مو را متوقف می‌کند و در کمتر از یک ساعت نیز قابل انجام است. با لیزر موهای زائد برزیلی، می‌توانید پوستی صاف و تمیز را با حداقل سختی داشته باشید.

یک تصور غلط و رایج وجود دارد که لیزر موهای زائد ناحیه شرمگاهی دردناک ‌تر است، اما در واقع شبیه لیزر موهای زائد در نواحی دیگر بدن می‌باشد. اکثر بیماران این حس را با احساس ضربه نوار لاستیکی به روی پوست مشابه می‌دانند.

اکثر درخواست کنندگان لیزر موهای زائد اظهار دارند که هیچگونه عوارض جانبی در این روش وجود ندارد. با این حال، به این معنی نیست که این روش کاملاً بی خطر است.

اگر تصمیم به درمان با لیزر موهای زائد دارید، طبیعی است که مقداری قرمزی و حساسیت یا خارش در عرض 24 ساعت بعد از لیزر درمانی طبیعی می‌باشد. با این حال، اگر آزردگی بیشتر طول کشید، فوراً با متخصص خود تماس بگیرید.

ممکن است واکنش های شدیدی مانند سوختگی یا تاول، تغییر رنگ پوست (موقت یا دائمی) در محل های تحت درمان، تورم، جوش یا کبودی را نیز داشته باشید. جای زخم / اسکار دائمی نیز ممکن است رخ دهد اما بسیار نادر می‌باشد.

عوارض لیزر ناحیه تناسلی و بیضه

دقیقاً مانند هر قسمت دیگری از بدن است. همانطور که ما قفسه سینه یا پشت یک آقا یا پاها و بازوهای یک خانم را درمان می‌کنیم، عوارض جانبی لیزر موهای زائد مردانه برزیلی نیز بهمان صورت است. قرمزی خفیف 24 تا 48 ساعت پس از درمان وجود دارد، موهای ناحیه تحت درمان 2 تا 3 هفته بعد شروع به سست شدن کرده و سپس می‌ریزند. پس از ریزش مو، پوستی صاف و نرم خواهید داشت.

هزینه و مدت زمان دوره


در مورد زمان انجام دوره، معمولاً می‌توانید در کمتر از یک ساعت از مطب خارج شوید. در صورت تمایل می‌توانید این کار  را در ساعت ناهار خود انجام دهید. طبیعتاً هر چه ناحیه بزرگتر باشد، مدت زمان درمان طولانی‌ تر خواهد بود. مثلا می‌توانید در عرض 30 دقیقه از کمر پر موی را لیزر کنید. قفسه سینه حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. انجام روش برزیلی در آقایان10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد.

هزینه متوسط ​​لیزر موهای زائد برزیلی به عوامل متعددی از جمله اندازه ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج دلخواه بستگی دارد. مثلا درمان ناحیه کوچکی مانند لیزر موهای زائد خط بیکینی احتمالاً هزینه کمتری نسبت به لیزر موهای زائد کامل در روش برزیلی خواهد داشت.

پرسش و پاسخ


آیا لیزر موهای زائد برای قسمت های خصوصی مردانه بی خطر است؟

تا زمانی که از تنظیمات لیزر مناسب برای نوع پوست استفاده شود، لیزر بی خطر است.

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند به اندام های تناسلی آسیب برساند؟

لیزر موهای زائد به اندام های تناسلی آسیب نمی‌رساند.

چگونه برای انجام لیزر برزیلی آماده شوم؟

در اینجا مراحل آماده شدن برای انجام لیزر موهای زائد برزیلی گفته شده است:

  1. حمام کنید.
  2. لباس راحت بپوشید.
  3. از برنزه کرده و حمام آفتاب اجتناب کنید.
  4. یک شب پیش از درمان، ناحیه تحت درمان را به آرامی لایه برداری کنید.
  5. مسکن استفاده کنید.
  6. ناحیه تناسلی را اصلاح کنید.

آیا لیزر موهای زائد برزیلی بی خطر است؟

لیزر موهای زائد تقریباً برای همه نوع پوست یک درمان بی خطر می‌باشد و نیازی به دوره نقاهت ندارد. درمانی سریع است و می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن فعالیت روزمره خود را از دوباره انجام بدهید.

آیا لیزر موهای زائد برای قسمت های خصوصی بی خطر است؟

لیزر موهای زائد به طور کلی برای ناحیه بیکینی بی خطر است، اما می‌توانید با انجام تحقیقات و به حداقل رساندن احتمال عوارض پس از درمان، آن را بی خطرتر کنید.

آیا لیزر برزیلی می‌تواند بر باروری تأثیر بگذارد؟

باور غلطی نیز وجود دارد که لیزر موهای زائد می‌تواند باعث ناباروری شود. اما فقط سطح پوست تحت تأثیر لیزر قرار می گیرد، بنابراین حداقل تشعشعات حاصل از این روش نمی تواند به هیچ یک از اندام های شما نفوذ کند.

Call Now Buttonتماس با ما