لیزر رفع دائمی موهای زائد بدن با بهترین دستگاه + هزینه

همه افراد دارای موهای بدن هستند اما شما بسته به زمان یا ترجیحات شخصی خود، ممکن است بخواهید آن‌ها را از بین ببرید. طبق گفته “آکادمی پوست آمریکا”، موهای بدن به طور متوسط ​​در عرض یک ماه به طول کامل خود رشد می‌کنند. موهای مردان نیز سریع‌تر از موهای زنان رشد می‌کنند. موهای سر شما می‌تواند حدود شش اینچ در سال رشد کند.

لیزر موهای زائد


 

لیزر موهای زائد یکی از گزینه‌های بلندمدت حذف موهای زائد است. این درمان فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد. این کار با آسیب رساندن به فولیکول با لیزرهای با حرارت بالا مانع از رشد موهای جدید می‌شود.

لیزر موهای زائد را می‌توان در هر جایی از بدن به استثنای ناحیه چشم انجام داد. این درمان در افرادی با رنگ پوست روشن که موهای تیره دارند بهترین نتیجه را دارد.

لیزر موهای زائد برای بهترین نتیجه نیاز به جلسات متعدد دارد. بسته به ناحیه حذف موهای زائد، ممکن است به چهار تا شش جلسه درمانی با فاصله بین چهار تا هشت هفته نیاز داشته باشید.

در بیشتر موارد، حذف موهای زائد چندین ماه طول می‌کشد و در برخی موارد ممکن است سال‌ها طول بکشد. هنگامی که موها دوباره رشد می‌کنند، اغلب رنگ آن‌ها ظریف‌تر و روشن‌تر است. با این حال، لیزر موهای زائد حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمی‌کند.

مجموعه لیزر مو


لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید است.

مزایای لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • دقت، درستی: لیزرها می‌توانند به طور انتخابی موهای تیره و درشت را هدف قرار دهند و در عین حال پوست اطراف آسیب نبیند.
  • سرعت: هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می‌کشد و می‌‎تواند بسیاری از موها را همزمان درمان کند. لیزر می‌تواند به اندازه یک چهارم ناحیه‌ای را در هر ثانیه را درمان کند. نواحی کوچک مانند لب بالایی را می‌توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و نواحی بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.
  • قابلیت پیش بینی: اکثر بیماران به طور متوسط ​​پس از سه تا هفت جلسه ریزش موی دائمی دارند

معایب لیزر مو چیست؟


  • لیزر موهای زائد به مدتی زمان و جلسات متعدد نیاز دارد تا تمام فولیکول‌های مو در مرحله رشد کامل خود قرار گیرند. ممکن است به 6 تا 10 جلسه با فاصله حدود 6 هفته نیاز داشته باشید و در صورت لزوم بعداً به درمان‌های تکمیلی نیاز داشته باشید. هر جلسه حذف موهای زائد ممکن است بسیار کوتاه باشد برای مثال زیر بغل کمتر از یک دقیقه انجام شود اما مجبور به گرفتن نوبت‌های مکرر و رفتن به کلینیک می‌تواند سخت باشد.
  • لیزر موهای زائد دارای برچسب قیمتی است مخصوصاً برای مناطق بزرگ‌تر، اگرچه به مرور زمان بسیار ارزان‌تر از هر روش دیگر حذف موها عمل می‌کند. زیرا در حالت ایده آل، شما فقط باید یک بار در ماه این کار را انجام می‌دهید. حذف موهای زائد از طریق لیزر در حال حاضر ارزان تر است.
  • لیزر موهای زائد توسط افراد بی‌تجربه می‌تواند باعث آسیب و سوختگی شود، بنابراین مطمئن شوید که یک پزشک مجرب و واجد شرایط را انتخاب کنید.

آیا لیزر کردن مو سرطان زاست؟

آیا لیزر کردن مو سرطان زاست؟

لیزر موهای زائد بی‌خطر است، اما گاهی اوقات می‌تواند عوارض جانبی مانند درد و ناراحتی و قرمزی پوست را ایجاد کند که ممکن است مدتی طول بکشد.

همچنین ممکن است برای همه از جمله زنان باردار و افرادی با انواع پوست خاص، مناسب نباشد.

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می‌شود.

مهم است که مطمئن شوید فردی که لیزر موهای زائد شما را انجام می‌دهد با تجربه و دارای صلاحیت مناسب است.

چگونه برای لیزر موهای خود آماده شویم؟


چگونه برای لیزر موهای خود آماده شویم؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد، باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این روش را انجام می‌دهد را به طور کامل بررسی کنید.

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید از شش هفته قبل از درمان کندن، اپیلاسیون و الکترولیز را محدود کنید. به این دلیل که لیزر ریشه موها را هدف قرار می‌دهد که به طور موقت با اپیلاسیون یا کندن از بین می‌روند.

همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می‌شود لیزر موهای زائد موثر نباشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.

نحوه انجام لیزر


نحوه انجام لیزر

درست قبل از عمل، موهای شما که تحت درمان قرار می‌گیرند تا چند میلی متر بالاتر از سطح پوست کوتاه می‌شوند. معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر از داروهای بی‌حس کننده موضعی برای کمک به تحمل گزش پالس‌های لیزر استفاده می‌شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای تحت درمان و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می‌شود.

بسته به لیزر یا منبع نور مورد استفاده، شما و تکنسین باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنید. همچنین لازم است از لایه‌های بیرونی پوست خود با ژل سرد یا دستگاه خنک کننده مخصوص محافظت کنید. این به نفوذ نور لیزر به پوست کمک می‌کند.

در مرحله بعد، تکنسین یک پالس نور را به ناحیه درمان می‌دهد و منطقه را برای چند دقیقه تماشا می‌کند تا مطمئن شود بهترین تنظیمات استفاده شده است و واکنش‌های بد را بررسی می‌کند.

هنگامی که این روش کامل شد، ممکن است به شما کمپرس یخ، کرم یا لوسیون ضد التهاب یا آب سرد داده شود تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید. می‌توانید درمان بعدی خود را چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی کنید. تا زمانی که رشد مو متوقف شود، تحت درمان قرار خواهید گرفت.

ریکاوری بعد از انجام لیزر


برای یک یا دو روز پس از آن، ناحیه تحت درمان پوست شما شبیه آفتاب سوختگی به نظر می‌رسد. کمپرس‌های خنک و مرطوب کننده‌ها ممکن است کمک کنند. اگر صورت شما درمان شد، می‌توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوستتان تاول زده باشد.

در طول یک ماه آینده، موهای تحت درمان شما می‌ریزند. برای کمک به جلوگیری از تغییرات موقت در رنگ پوست درمان شده، در ماه بعد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

هزینه‌های لیزر موهای زائد


هزینه بسته به عواملی که شامل موارد زیر است بسیار متفاوت است:

  • اندازه ناحیه تحت درمان و زمان مورد نیاز برای درمان
  • تعداد درمان‌های مورد نیاز
  • این که آیا پزشک یا شخص دیگری این روش را انجام می‌دهد
  • بخشی از کشور که در آن لیزر انجام می‌دهید

عوارض لیزر مو


چند عارضه جانبی رایج وجود دارد که ممکن است بعد از لیزر موهای زائد ظاهر شود. بیشتر این اثرات جزئی و موقتی هستند اما عبارتند از:

  • قرمزی یا تحریک پوست: از آنجایی که لیزر موهای زائد با آسیب رساندن به فولیکول موی موهای مورد نظر عمل می‌کند، بسیاری از افراد دچار گزگز، قرمزی یا سوزش پوستی کوتاه مدت خواهند شد. ممکن است پوست کمی متورم شود. این‌گونه تحریکات باید ظرف چند ساعت پس از درمان کاهش یابد.
  • پوسته پوسته شدن: برخی از افراد ممکن است پوسته پوسته شدن را در ناحیه تحت درمان تجربه کنند، یک اثر جزئی دیگر که باید به سرعت از بین برود. با مراقبت از ناحیه با استفاده از مرطوب کننده، می‌توانید از هرگونه پوسته پوسته شدنی که می‌تواند منجر به جای زخم شود جلوگیری کنید.
  • تغییر در رنگ پوست: برخی از افراد ممکن است دچار هیپرپیگمانتاسیون شوند، به این معنی که پوست ناحیه مورد نظر ممکن است تیره یا روشن‌تر شود. دوباره این تغییرات به مرور زمان محو می‌شوند و رنگ طبیعی پوست باز می‌گردد.

سوالات متداول


برای از بین بردن کامل موهای زائد چند جلسه لیزر لازم است؟

به طور کلی، افراد بین شش تا هشت جلسه برای از بین بردن کامل موها نیاز دارند. این به این دلیل است که موهای ما مراحل رشد مختلفی را طی می‌کنند.

ریزش مو بعد از لیزر چقدر طول می‌کشد؟

از آنجایی که مو از ریشه می‌ریزد، لیزر موهای زائد جایگزین بسیار طولانی‌تری برای اصلاح است. اکثر بیماران بلافاصله پس از ویزیت اولیه، اکثر ریزش مو را مشاهده می‌کنند. با این حال، ممکن است تا 2 هفته طول بکشد تا موهای باقی مانده از بین بروند.

چه زمانی باید قبل از لیزر موهای زائد را اصلاح کرد؟

مهم است که قبل از قرار ملاقات موهای زائد خود را اصلاح کنید. توصیه می‌شود 24 ساعت قبل از لسیزر انجام دهید. اصلاح در روز جلسه می‌تواند خطرناک باشد و باید به طور کامل از آن اجتناب کرد.

لیزر موهای زائد چقدر دردناک است؟

در بیشتر موارد، لیزر موهای زائد کمترین درد را ایجاد می‌کند، به خصوص زمانی که آن را با سایر روش‌های درمانی مانند اپیلاسیون مقایسه کنید.

چگونه می‌توانم بعد از لیزر موهای زائد ریزش را تسریع کنم؟

لایه برداری مکرر (اسکراب یا ادامه اصلاح) به تسریع روند ریزش کمک می‌کند. رشد مو پس از هر بار درمان کمتر خواهد بود.

اگر قبل از لیزر اصلاح نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر نتوانستید موهایتان را بتراشید ، تکنسین لیزر موهای زائد شما می‌تواند موهایتان را قبل از درمان بردارد.

آیا لیزر موهای زائد می‌تواند باعث سرطان شود؟

 این یک افسانه است که لیزر موهای زائد می‌تواند باعث سرطان شود.

چه مدت بعد از لیزر می‌توانم دوش بگیرم؟

پس از لیزر موهای زائد، باید به مدت 48 ساعت از حمام و دوش آب گرم خودداری کنید تا تحریک پوست را محدود کنید.

آیا می‌توانم بعد از لیزر موهای زائد از مرطوب کننده استفاده کنم؟

لیزر درمانی می‌تواند پوست شما را به طور موقت خشک کند. لوسیون مرطوب کننده می‌تواند رطوبت از دست رفته را جایگزین کند و همچنین پوست شما را تسکین دهد. نکته اصلی در استفاده از محصولات مرطوب کننده ملایم است.

آیا می‌توانم بین لیزر درمانی اصلاح کنم؟

بله، می‌توانید بین هر جلسه لیزر موهای زائد را اصلاح کنید. در طول دوره درمان می‌توانید موهایی را که ممکن است دوباره رشد کنند بتراشید.

آیا ورزش بعد از لیزر موهای زائد مشکلی ندارد؟

حداقل 48 ساعت پس از انجام درمان، از جلسه باشگاه خودداری کنید. اصطکاک می‌تواند باعث تحریک بیش از حد پوست شود که ممکن است منجر به تاول و بثورات شود.

آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار بی‌خطر است؟

بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌کنند که در دوران بارداری لیزر موهای زائد انجام ندهید.لیزر موهای زائد بی‌خطر است اما در حال حاضر هیچ مطالعه طولانی مدتی وجود ندارد که اثرات لیزر موهای زائد را بر روی کودکان متولد نشده تجزیه و تحلیل کند.

Call Now Buttonتماس با ما