بهترین مرکز ارتودنسی در شهرری: درمانگاه ولی عصر

با توجه به اهمیت و توجه روزافزون افراد به زیبایی، داشتن دندان‌هایی صاف و مرتب و لبخندی زیبا از اولویت‌های هر فرد می‌باشد. ارتودنسی علاوه بر بهبود ظاهر، از آسیب‌های دندان، فک و لثه که ناشی از نامرتب بودن دندان‌ها می‌باشد جلوگیری می‌کند. تجربه و مهارت پزشک متخصص و روند انجام ارتودنسی دو عاملی هستند که در بهبود ظاهر و حفظ سلامت دندان‌ها بسیار تاثیرگذار هستند. ضمن این که ارتودنسی یک روند هزینه‌بر می‌باشد، مراجعه به مراکز نامعتبر ارتودنسی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد. در این مقاله بهترین مرکز ارتودنسی شهر ری را معرفی کرده‌ایم و در انتها سعی کردیم به سوالات پرتکرار در این زمینه پاسخ دهیم.

خدمات ارتودنسی درمانگاه ولی عصر شهر ری


خدمات ارتودنسی درمانگاه ولی عصر شهر ری

درمانگاه ولی عصر شهر ری یکی از بهترین مراکز درمانی برای انجام خدمات ارتودنسی می‌باشد. متخصصین ارتودنسی در این مرکز در تلاش هستند تا با بهترین امکانات و تجهیزات موجود خدمات ارتودنسی را به بهترین صورت ممکن با هزینه‌ای مناسب در محیطی استریل انجام دهند. دانش و مهارت پزشکان، هزینه‌های درمانی مناسب و موقعیت جغرافیایی این مرکز درمانی، آن را به یکی از مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین مراکز درمانی شهر ری تبدیل کرده است.

نشانی و اطلاعات تماس مجتمع درمانگاهی خیریه ولی عصر


آدرس: شهرری، میدان نماز، جنب مسجد جامع ارشاد، درمانگاه شبانه روزی خیریه ولی عصر(عج) شهرری

تلفن: 55933484-021 و 55933481-021

دندانپزشکی درمانگاه ولی عصر شهرری بسیار مجهز بوده و بیماران قبل از آغاز روند ارتودنسی می‌توانند با مراجعه به دندانپزشک از سلامت دندان‌ های خود اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز برای درمان اقدام نمایند. خدمات عصب‌کشی (درمان ریشه) و جراحی نیز در این مرکز ارائه می‌ شود.

در آغاز روند ارتودنسی، متخصص ارتودنسی برای تشخیص تکنیک و روند درمان مناسب هر بیمار، درخواست عکس OPG می‌دهد. برای این منظور بیماران می‌توانند به بخش رادیوگرافی دندانپزشکی مراجعه کنند. همچنین ممکن است به تشخیص پزشک، کشیدن یک یا تعدادی از دندان‌های بیمار ضروری باشد که در این صورت بیماران می‌توانند به دندانپزشکی عمومی درمانگاه مراجعه کنند. پس از فراهم آوردن مقدمات حال نوبت به شروع روند ارتودنسی می‌رسد.

ارتودنسی چیست؟


ارتودنسی شاخه‌ ای از دندانپزشکی است که به درمان مال اکلوژن (عدم قرارگیری دندان‌ ها در وضعیت مناسب در زمان بسته بودن دهان) می‌پردازد. ارتودنسی در شهر ری می‌تواند سبب بهبود ظاهر دندان‌ها و همچنین بهبود نحوه جویدن و اصلاح نحوه صحبت کردن شده و به محافظت از دندان‌ها در برابر آسیب ناشی از پوسیدگی کمک کند.

متخصص اردتودنسی در شهرری از تجهیزاتی مانند بریس یا الاینر شفاف جهت وارد کردن نیروی ملایم بر دندان‌ ها برای حرکت دندان‌ ها استفاده می‌کند. در نتیجه با گذشت زمان دندان‌ ها در وضعیت مناسب جای خواهند گرفت. به این نکته توجه کنید که در صورت وجود دندان آسیب‌ دیده و پوسیده نباید از بریس استفاده کرد. بهتر است در ابتدا به دندانپزشک مراجعه شود تا پیش از ارتودنسی دندان، مشکلات دندانی را رفع کند. این کار سبب تقویت دندان‌ ها شده و به افزایش احتمال موفقیت درمان کمک می‌کند.

چه افرادی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند؟


چه افرادی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند؟

بسیاری از افراد دارای دندان‌ های نامرتب یا کج هستند. متخصص ارتودنسی در شهر ری با استفاده از تجهیزات خاص به حرکت دندان‌ها در وضعیت مناسب کمک می‌کند. در این حالت وضعیت ظاهری دندان‌ ها و نحوه قرارگیری‌ آن‌ ها بهبود پیدا کرده و تمیز کردن دندان‌ ها نیز ساده‌تر می‌شود.

دندان‌ های جلو در برخی از افراد حالت بیرون‌ زده و برجسته دارد. احتمال آسیب‌ دیدگی این دندان‌‌ ها بیشتر است؛ ولی ارتودنسی دندان به بهبود وضعیت این دندان‌ ها کمک می‌کند. وضعیت قرارگیری فک بالا و پایین نیز می‌تواند سبب ایجاد ظاهر ناخوشایند دندان شود. ارتودنسی فک پایین و بالا سبب رفع این حالت می‌شود. عدم قرارگیری صحیح دندان‌ ها می‌تواند سبب کشیدگی عضلات فک و بروز مشکلات مرتبط با مفاصل و فک و در برخی از مواقع باعث ایجاد سردرد شود. ارتودنسی می‌تواند سبب کاهش میزان کشیدگی عضلات شود.

فواید انجام ارتودنسی


فواید انجام ارتودنسی

ارتودنسی دارای مزایای بسیاری است. مزایای ارتودنسی جهت صاف و مرتب کردن دندان‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود عملکرد دندان‌ها شامل جویدن و اصلاح تلفظ لغات و گفتار واضح‌ تر
  • کاهش خطر پوسیدگی دندان ناشی از تجمع ذرات غذا بین دندان‌ ها
  • کاهش احتمال آسیب‌دیدگی لثه ناشی از مال اکلوژن و اوربایت(اوربایت زمانی ایجاد می‌شود که دندان‌های بالا جلوتر از دندان‌های پایین قرار بگیرند)

ابزار و تجهیزات ارتودنسی


بهترین متخصص ارتودنسی شهرری جهت بهبود وضعیت دندان‌ ها از تجهیزات و انواع مختلف ارتودنسی استفاده می‌کند. این تجهیزات و انواع ارتودنسی عبارتند از:

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت متداول‌ ترین نوع درمان ارتودنسی محسوب می‌ شود. در این روش از براکت استفاده می‌شود. براکت‌ها به قسمت جلوی هر دندان چسبانده شده و با سیم‌ هایی به هم متصل می‌ شوند.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک

از ارتودنسی متحرک برای رفع مشکلات مختصر و حرکت بسیار محدود دندان‌ها و یا به عنوان بخشی از روند درمان با بریس ثابت استفاده می‌شود. در ارتودنسی متحرک معمولا از پلیت پلاستیکی استفاده می‌شود. این پلیت‌ها سقف دهان را پوشانده و بر روی برخی از دندان‌ها متصل می‌شوند.

بریس‌های مورد استفاده در این نوع ارتودنسی تنها بایستی در زمان تمیز کردن و یا در زمان انجام برخی از فعالیت‌ها خارج شوند. متخصص ارتودنسی شهر ری در این مورد راهنمای‌های لازم را ارائه خواهد نمود.

تجهیزات کاربردی ارتودنسی

تجهیزات کاربردی ارتودنسی

برای انجام ارتودنسی، تجهیزات کاربردی برای رفع مشکلات مرتبط با وضعیت قرارگیری فک بالا و پایین و دندان‌ها استفاده می‌شوند. این تجهیزات بایستی در بیشتر افراد به صورت تمام وقت استفاده شوند. رعایت دستورات متخصص ارتودنسی در ارتباط با نحوه استفاده از این تجهیزات بسیار اهمیت دارد. در صورت عدم استفاده صحیح، درمان موفقیت‌ آمیز نخواهد بود.

تجهیزات ارتودنسی کاربردی معمولا شامل یک جفت بریس پلاستیکی متحرک است که به یکدیگر متصل شده و یا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با یکدیگر مرتبط باشند و بر روی دندان‌ های بالا و پایین قرار بگیرند. امکان دارد خارج کردن این تجهیزات برای تمیز کردن و یا صرف غذا ضروری باشد.

هدگیر

هدگیر

هدگیر برای اصلاح وضعیت قرارگیری دندان‌های عقبی و یا نگهداری این دندان‌ ها در موقعیت مناسب (در زمان درمان دندان‌ های جلو) استفاده می‌ شود. این ابزار در بیشتر افراد بایستی در زمان عصر و در طول شب استفاده شود. در زمان استفاده از این ابزار، خوردن و آشامیدن امکان‌ پذیر نمی‌باشد.

ارتودنسی چگونه انجام می‌شود؟


ارتودنسی چگونه انجام می‌شود؟

در پاسخ به این سوال که ارتودنسی چه مدت طول می‌کشد بایستی گفت امکان دارد استفاده از این روش به یک تا سه سال زمان نیاز داشته باشد. اگرچه ممکن است این مدت، زمان زیادی به نظر برسد ولی نتایج آن تاثیر زیادی بر زندگی شخص خواهد داشت. مراحل ارتودنسی شامل موارد زیر می‌باشد:

معرفی به متخصص ارتودنسی

اولین مرحله معمولا معرفی به متخصص ارتودنسی از جانب دندانپزشک است. دندانپزشک دندان‌ های بیمار را معاینه کرده و او را به متخصص ارتودنسی معرفی می‌کند. البته بدون مراجعه به دندان‌پزشک نیز می‌توان به متخصص در مرکز ارتودنسی جنوب تهران مراجعه کرد.

مشاوره

اولین جلسه درمان شامل مشاوره با متخصص خواهد بود. متخصص ارتودنسی شهرری دندان‌ های بیمار را بررسی کرده و روش مورد نظر جهت صاف کردن دندان‌ ها و نوع ارتودنسی را تعیین خواهد کرد. در برخی از مواقع دندان‌ ها به اندازه کافی صاف هستند و نیازی به استفاده از بریس نمی‌ باشد. متخصص ارتودنسی در شهرری با استفاده از تصویربرداری با اشعه ایکس، بهترین برنامه درمانی برای شخص را در نظر خواهد گرفت. برای این منظور، امکان دارد در این جلسه از دندان‌ های شخص قالب‌گیری شود.

طرح‌ریزی برنامه درمانی

پس از مشاوره، متخصص ارتودنسی برنامه درمانی ویژه شخص را تعیین خواهد کرد. دندان‌های اشخاص با یکدیگر متفاوت هستند و برنامه درمانی باید متناسب با نیازهای فرد باشد. با استفاده از قالبی که از دندان‌ ها تهیه شده است، متخصص ارتودنسی نمونه آزمایشی بریس را می‌سازد.

نصب بریس‌ ها

در طی این جلسه، سطح دندان‌ ها برای قرارگیری براکت‌ ها آماده‌سازی و حالت‌ دهی شده و اولین سیم در جای خود قرار می‌گیرد. پس از تمیز کردن  امکان دارد آماده‌سازی دندان‌ها 10 تا 30 دقیقه طول بکشد. سپس براکت‌ ها در محل مورد نظر قرار می‌گیرند.

قرارگیری سیم‌ها

پس از نصب براکت‌ها، سیم‌ها بایستی در محل مورد نظر قرار گیرند. متخصص ارتودنسی قسمت نیم‌ دایره‌ای از سیم را به طول مناسب برش داده و در برخی از مواقع خم یا پیچ‌خوردگی در سیم ایجاد می‌کنند تا بر دندان فشار وارد شود. این کار به حرکت سریع‌تر دندان در وضعیت مناسب کمک می‌کند. سپس سیم در براکت‌ها قرار داده شده و در محل مورد نظر نگه داشته خواهد شد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

متخصص ارتودنسی در ارتباط با نحوه مسواک زدن دندان‌ها، نوع مناسب خمیر دندان و استفاده از مسواک‌های مخصوص برای تسهیل روند تمیز کردن دندان‌ ها و براکت‌ ها توصیه‌ های لازم را به بیمار ارائه می‌دهد. امکان دارد استفاده از مسواک مخصوص برای کمک به خارج کردن ذرات غذا و باکتری از اطراف براکت‌ها و بین سیم و دندان‌ ها به بیمار توصیه شود.

تنظیم

پس از قرارگیری سیم های یک فک، پیش از تنظیم سیم فک بعدی به سه تا چهار هفته زمان نیاز است. در طول روند تنظیم، متخصص سیم را برداشته و آن را خم می‌کند و یا از سیم جدیدی استفاده می‌کند. این سیم جدید جهت ادامه حرکت دندان‌ ها دارای استحکام بیشتری است. در هر جلسه تنظیم ارتودنسی، دندانپزشک از سیم نسبتا متفاوتی جهت فشار وارد بر دندان‌ ها استفاده می‌کند.

در طول زمان استفاده از بریس، مراجعه منظم به دندانپزشک طبق برنامه بسیار اهمیت دارد. دندانپزشک به بیمار در جهت تمیز نگه داشتن دندان‌ ها در زمانی که مسواک زدن برای شخص دشوار است، کمک می‌کند. براکت‌ ها و سیم‌ ها سبب دشوار شدن مسواک زدن می‌شوند ولی دندانپزشک در تمیز کردن اطرف براکت‌ ها مهارت دارد و می‌ تواند توصیه‌ هایی را در جهت رعایت بهداشت دهان و دندان به بیمار توصیه کند.

برداشتن بریس

پس از یک تا سه سال (بسته به سن و پیچیدگی مشکل دندانی)، بریس‌ها برداشته می‌شوند. دندانپزشک براکت‌ ها را به آرامی با از بین بردن اتصال زیر آنها برمیدارد و ماده چسبنده را از روی دندان‌ ها پاک می‌کند.

حفظ وضعیت دندان‌ها

مهم‌ترین مرحله ارتودنسی پس از برداشتن بریس‌ها انجام می‌شود. در این مرحله باید به طور مداوم از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی استفاده شود تا از عدم تغییر در راستای دندان‌ها اطمینان حاصل شود و دندان‌ها در وضعیت مناسب نگه داشته شوند.

اقدامات مراقبتی پس از ارتودنسی


اقدامات مراقبتی پس از ارتودنسی

خودداری از مصرف برخی از مواد غذایی

بریس‌ها در برابر آسیب‌دیدگی حساس هستند و بایستی از مصرف برخی از مواد غذایی در زمان استفاده از بریس خودداری شود. این موارد شامل مواد غذایی چسبناک و سفت هستند که می‌توانند سبب آسیب‌دیدگی سیم‌ ها شده و یا باعث جدا شدن براکت از دندان شوند. مواد غذایی که در زمان استفاده از بریس نباید مصرف شوند شامل:

  • ذرت بوداده
  • آجیل
  • یخ
  • آدامس
  • شکلات سفت
  • آب‌نبات جویدنی
  • سبزیجات و میوه‌های خشک و سفت
  • چیپس

استفاده از مسواک

شخص بایستی به طور کامل از دستورات ارائه شده از جانب دندانپزشک پیروی کند. بسته به نوع بریس این دستورات ممکن است متفاوت باشند. مسواک زدن پس از هر بار صرف غذا الزامی است. جهت جلوگیری از بروز مشکلات دندانی، تمیز نگه داشتن دندان‌ها و بریس‌ها ضرورت دارد. پس از مسواک زدن نیز دهان بایستی با آب یا دهانشویه شستشو داده شود.

بایستی از مسواک نرم که دارای الیاف نوک گرد است، استفاده شود. در زمان استفاده از بریس، مسواک سریع‌ تر فرسوده شده و باید زودتر جایگزین شود. در زمان مسواک زدن، زبان نیز بایستی تمیز شود و در نهایت شخص باید دهان را با آب شستشو دهد.

استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان یک بخش مهم از روند حفظ بهداشت دهان و دندان است. در زمان استفاده از بریس، به کار بردن نخ دندان به زمان و تمرین بیشتری نیاز دارد و ممکن است به استفاده از فلاس تردر(floss threader) یا عبوردهنده نخ نیاز باشد.

هر شب پیش از خوابیدن بایستی از نخ در امتداد و زیر خطوط لثه استفاده شود. پس از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، بریس بایستی تمیز به نظر برسد و لبه‌ها بریس نیز باید به راحتی قابل مشاهده باشد.

دهانشویه ضد باکتری

از دهانشویه ضد باکتری برای کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت استفاده می‌شود.

جلوگیری از آسیب‌های ورزشی

در زمان فعالیت‌ های ورزشی بایستی از محافظ دهان برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به دهان استفاده شود.

تمیز کردن تجهیزات ارتودنسی متحرک

تجهیزات ارتودنسی متحرک بایستی برای از بین رفتن پلاک دندان هر شب و روز تمیز شوند. برای این منظور تجهیزات ارتودنسی بایستی از دهان خارج شوند و با مسواک و خمیر دندان تمیز شوند.

هزینه ارتودنسی در درمانگاه ولی عصر شهر ری چقدر است؟


هزینه ارتودنسی تا حد زیادی به مدت زمان پروسه ارتودنسی، مهارت و تجربه پزشکان بستگی دارد. همچنین این مسئله که تجهیزات ارتودنسی نسبت به تجهیزات متداول، کمتر قابل مشاهده باشند نیز در هزینه درمان موثر است. برای اطلاع از مقدار دقیق هزینه ارتودنسی می‌توانید به متخصص ارتودنسی دندانپزشکی درمانگاه مراجعه کنید.

عوارض درمان ارتودنسی دندان


در ارتباط با ضررهای ارتودنسی بایستی توجه شود که یکی از مهم‌ترین موارد در ارتباط با ارتودنسی، عدم دستیابی به نتیجه مورد نظر می‌باشد. البته در بیشتر موارد مزایای این درمان بیشتر از خطرات و عوارض احتمالی است. برخی از عوارض و ضررهای ارتودنسی شامل:

پوسیدگی زودهنگام دندان: این حالت در اثر عدم تمیز نگه داشتن قسمت‌های اطراف بریس و تجمع پلاک اطراف بریس ثابت ایجاد می‌شود خصوصا اگر رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد قند باشد.

تحلیل ریشه دندان: پیوند و حرکت دندان‌ ها با بریس می‌تواند منجر به بروز این حالت شود.

بروز بیماری لثه: این عارضه در اثر استفاده از بریس در برخی از افراد ایجاد می‌شود. بریس های ارتودنسی می‌توانند سبب ایجاد یا تشدید التهاب الثه و افزایش احتمال بروز بیماری لثه شوند.

سوال‌های رایج در مورد ارتودنسی


ارتودنسی در چه سنی باید انجام شود؟

بهترین زمان ارتودنسی معمولا در دوران کودکی می‌باشد، ولی بزرگسالان نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. در کودکان امکان دارد نیاز باشد تا پیش از آغاز درمان، تعداد کافی از دندان‌ ها رشد کرده باشند.

آیا برای ایجاد فضای کافی به کشیدن دندان‌ ها نیاز می‌ باشد؟

امکان دارد برای رشد تمامی دندان‌ های دائمی فضای کافی وجود نداشته باشد. در این صورت، ممکن است به کشیدن تعدادی از دندان‌های دائمی نیاز باشد. در برخی از مواقع برای ایجاد فضای کافی از روش‌های دیگر استفاده می‌شود.

استفاده از روش ارتودنسی چقدر زمان می‌برد؟

در پاسخ به این سوال که ارتودنسی چقدر طول می‌کشد بایستی توجه شود که طول مدت درمان به شدت عارضه مورد نظر بستگی داشته باشد. این درمان در بیشتر افراد یک تا دو سال طول می‌کشد.

در صورت شل شدن سیم یا بند بریس چه اقدامی باید انجام داد؟

در مدت زمان استفاده از بریس، بیمار بایستی به طور مرتب جهت تنظیم بریس به متخصص ارتودنسی در جنوب تهران مراجعه کند. در موارد زیر امکان دارد سیم یا بند بریس شل شود:

  • خوردن مواد غذایی چسبناک یا سفت
  • دست زدن و لمس کردن بریس
  • وارد شدن آسیب به دهان

در صورت وجود هر گونه مشکل در بریس، بایستی فورا به درمانگاه ولی عصر شهرری مراجعه شود. عدم رسیدگی به این مسئله می‌تواند سبب به تعویق افتادن روند درمان شود.

آیا امکان دارد ارتودنسی به دندان آسیب برساند؟

در صورت عدم مراقبت کافی از دندان‌ ها در طول روند درمان، امکان دارد به دندان‌ ها آسیب وارد شود. بریس‌ ها باعث بروز آسیب نخواهند شد ولی عدم تمیز کردن دندان و مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌ های شیرین می‌تواند سبب وارد شدن آسیب دائمی به دندان‌ ها شود. امکان دارد مواد غذایی در براکت، سیم و بریس گیر کرده و سبب تجمع پلاک شود. بنابر این تمیز کردن منظم دندان‌ها و تجهیزات ارتودنسی الزامی است.

مراجعه به مراکز ارتودنسی نا‌معتبر احتمال آسیب به دندن‌ ها را بیشتر می‌ کند. ارتودنتیست‌ های با‌ سابقه درمانگاه ولی عصر شهرری از بهترین مواد و تجهیزات موجود در بازار استفاده می‌کنند و می‌کوشند تا با مهارت و تجربه‌ای که دارند احتمال آسیب به دندان‌ ها را به حداقل برسانند.

Call Now Buttonتماس با ما