مجتمع درمانگاهی خیریه ولی عصر

اطلاعيه

فعالیت درمانگاه

ارتوپدي

ارتوپدی (Orthopedics) شاخه ای از جراحی است که در حیطه سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد. سیستم حرکتی شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی است که در اندام های حرکتی وجود دارند.

متخصص ارتوپدی که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم می گویند سعی می کند تا با استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی به درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن اهتمام ورزد. مشکلاتی مانند:

آسیب های استخوان ها و مفاصل بدنبال ضرباتی مثل شکستگی، در رفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون ها و رباط ها و ...

آسیبهای ورزشی خراب شدن مفاصل بدن مثل آرتروز و ساییدگی مفصل

عفونت اندامها

تومورهای استخوان و بافتهای نرم اندام

بیماریهای مادرزادی اندامها

صدمات ناشی از حوادث، نقص های مادرزادی، اکتسابی و جنگ ها

همگی از عواملی هستند که نیاز مردم را به داشتن مراکز توانبخشی به ویژه مراکز ارتوپدی فنی زیاد کرده است.

درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر(عج)با بهره گیری از متخصصان مجرب و آخریـن دستاوردهای علمـی دنیا در راستای نیاز بیماران حرکتی، آماده ارائه خدمات می باشد.

این بخش در طبقه اولدرمانگاه واقع می باشد و برنامه حضور پزشکان متخصص در این بخش بدین شرح میباشد

یف

نام و نام خانوادگی

روزهای حضور

ساعات حضور

خانم دکتر روحی

شنبه ها و چهارشنبه ها

8 الی 10

آقای دکتر درستگان

دوشنبه ها

آقای دکتر عباسی

یکشنبه ها و سه شنبه ها

18 الی20

بخش ارتوپدي درمانگاه خيريه ولي عصر (عج) شهرري شامل خدمات زير مي باشد

1- درمان دردهاي مفصلي

2- درمان شكستگي ها

3-تزريق داخل مفصل وداخل تاندون

4- گچ گيري

5- درمان پوكي استخوان

6- جراحي سرپائي

تغذیه صحیح و مناسب برای استحکام استخوان ها

استحکام استخوان ها در انسان تا حد بسیار زیادی بهذخیره کلسیم در اسکلت بدنبستگی دارد. بدن از دوره جنینی تا حدود سن ۳۰ سالگی در حال ذخیره کلسیم در استخوان و سفت و محکم کردن اسکلت است.تغذیهنادرست، کاهش فعالیت بدنی ، افزایش عمر و جنسیت زنانه سرعت ابتلا به پوکیاستخوان را افزایش میدهد، اما اگر میخواهید این روند کندتر طی شود،آگاهیهای ذیل ممکن است مفید باشد:

تقریبا نیمی از زنان در صورت شکستگی لگن و بیتوجهی به اقدامات پیشگیرانهنخواهند توانست حالت ایستاده قبل را بازیابند. به طور منظم، حتی اگر شدهسه تا چهار ساعت در هفته پیادهرویکنید. پیادهروی گاهی از مصرف بهترین داروها برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان بهتر و موثرتر است. از&

تست سنجش تراکم استخوان

برای تراکم مواد معدنی استخوان آزمون ( BMD ) استفاده می شود این تست برای تشخیص پوکی استخوان، مشاهده تاثیر دارو در پوکی استخوان و پیش بینی خطر شکستگی استخوان در آینده از این تست استفاده می شود. اگر شما یک افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان دارید باید آزمایش مواد معدنی استخوان و یا غربالگری را انجام دهید. زنان ۶۵ ساله یا مسن تر و مردان با سن ۷۰ ساله یا مسن تر، بیشتر به پوکی استخوان گرفتار می شوند.

مواردی که سبب افزایش خطر پوکی استخوان می شود

زنان زیر ۶۵ سال و مردان سنین ۵۰ تا ۷۰ سال در معرض خطر پوکی استخوان هستند در صورتی که: استخوان شکسته ناشی از فعالیت های عادی، مانند سقوط از ارتفاع ایستاده یا پایین تر ( شکستگی ) آرتریت روماتوئید مزمن، بیماری مزمن کلیوی، اختلالات خوردن یائسگی زودرس ( یا از علل طبیعی و یا عمل جراحی ) تاریخچه درمان هورمونی سرطان پروستات و سرطان پستان&

پوکی استخوان در ۳۰ نکته

پوکی استخوان بیماری است که به سبب آن استحکام بافت استخوانی کم شده و از مقاومت استخوان نیز کاسته میشود. ذخیره شدن کلسیم در استخوان ها که باعث سفت و محکم شدن آنها می شود، قبل از تولد آغاز میشود و تا سن ۳۰ سالگی ادامه مییابد . در ۳۰ سالگی استخواهای یک فرد سالم به بیشترین سختی خود میرسد. اگر فعالیت بدنی کم باشد یا رژیم غذای مناسب نبوده و حاوی مقدار کمی کلسیم باشد، به تدریج کلسیم استخوانها کم شده و استخوانها شکننده میشوند وبیماری پوکی استخوان ایجاد می شود.

پوکی استخوان بیماری است که بدون علامت خاصی بوده و معمولاً با ایجاد یک شکستگی در یکی از استخوانهای بدن بخصوص استخوانهای مهره، لگن و مچ خود را نشان دهد، این شکستگی ها ممکن است به دنبال سقوط یا حتی یک ضربه خفیف مثل نشستن ناگهانی، لغزیدن و پیچ خوردن، زمین خوردن، برخورد با اشیاء و حتی ممکن است، بدون هیچ ضربه

چند توصیه برای جلوگیری از پوکی استخوان

ما نمی توانیم تمام عواملی که منجر به شکستگیهای اوستئوپروتیک (مربوط به پوکی استخوان) میشوند را کنترل کنیم اما خانمها میتوانند با به کار بستن توصیههایی به قویتر شدن استخوانها و محافظت از آنها کمک کنند. هشت توصیه زیر را که برگرفته از گزارش مرکز سلامت زنان هاروارد در سال ۲۰۰۸ است، به خاطر بسپارید.

از مواد مغذی حیاتی بهره مند شوید!

از رژیم غذایی سالم که تامین کننده مواد مغذی چون پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم و ویتامین D است، هم استفاده کنید.

ورزش کنید!

دست کم به مدت ۳۰ دقیقه از فعالیتهای ورزشی قوی کننده استخوان در اکثر روزها بهره مند شوید. این فعالیتها شامل ورزشهای تحمل وزن همانند دویدن یا پیاده روی سریع و ورزشهای استقامتی هستند.

سیگار نکشید!

درمان خانگی درد آرنج با چای زنجبیل

التهاب بازو نزدیک آرنج را که منجر به درد آرنج میشود به نام آرنج تنیسبازان میشناسند، که یک نوع التهاب تاندونی است. التهاب بازو نزدیک آرنج را که منجر به درد آرنج میشود به نام آرنج تنیسبازان میشناسند، که یک نوع التهاب تاندونی است. این درد به خاطر حرکتهای پی در پی مچ دست و بازو رخ میدهد و چون بیشتر در تنیسبازان مشاهده میشود به آن آرنج تنیسبازان میگویند. اکثر افرادی را که دچار این درد میشوند میتوان با تزریق کورتیزون،گرمادرمانی و فیزیوتراپی درمان کرد، بی آنکه احتیاجی به عمل جراحی باشد. در اینجا دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایرهالمعارف درمان خانگی» چند درمان خانگی برای درد آرنج پیشنهاد کرده است.استفاده از بستههای یخبه محض آنکه از ناحیه آرنج دچار آسیب شدید، باید از یخ استفاده کنید تا سریعا درد آرنجتان تسکین یابد. برای درست کر�

پای پرانتزی کودکان را چطور درمان کنیم؟! + روش درمان

مطالعات جدید محققان نشان می دهد که پای پرانتزی می تواند زمینه ساز مشکلات جدی در بزرگسالی کودکان شود.

اغلب کودکان نوپا زمانی که برای نخستین بار گام های اولیه خود را بر می دارند دارای پاهای پرانتزی هستند، که به تدریج همزمان با رشد کودک و محکم شدن استخوان ها این مشکل برطرف می شود.

اما اگر سن کودک فراتر از سه سال بود پاهای پرانتزی داشت، زنگ خطری جدی برای والدین است و حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

پای پرانتزی از دوران کودکی به وجود می آید و براساس آمارها در زنان بیشتر از مردان است و اگر درمان نشود تا پایان عمر همراه فرد می ماند در اثر این مشکل، فشار بیش از حد به زانوها و مفاصل وارد می شود و فرد اغلب دچار آرتروز، نا�

درمان عوارض مفصل با سل تراپی چگونه است و به چند روش انجام می گیرد؟

برای درمان عوارض مفصلی سه روش وجود دارد:

1- تزریقPRPکه ضعیفترین شکل سلولدرمانی است و نتایج آن گرچه در بعضی موارد موفق بوده ولی برای همه بیماران مناسب نیست.

۲- کاشت سلولهایی که استعداد تبدیل شدن به غضروف را دارند و در موضع مفصل قرار میگیرند.

۳- روش سومی هم وجود دارد که گذشته از پرهزینه بودن ایرادات خاص دیگری نیز بر آن وارد است که توصیه نمیشود. در واقع غضروف را بیرون از بدن توسط سلولهای خود بیمار تولید کرده و بعد در جراحی باز به داخل مفصل منتقل میکنند. اخیرا این روش کمتر توصیه میشود اما انتقال سلولهای م�

اگر آرتروز روماتوئید دارید استرس خود را کاهش دهید

برای رهایی از استرس با دقت عمل کنید جرا که برای مبتلایان به آرتروز روماتوئید عالی است.

سعی کنید کلاس یوگا یا تائیچی بروید

ماهیچه های سرتاسر بدنتان را شل و خم کنید

به آرامش فکر کنید و روی آن تمرکز کنید

با خانواده و دوستان صحبت کنید

به گروه پشتیبانیRAبپیوندید (RA: بیماری آتروز روماتوئید بیماری خود ایمنی است که باعث التهاب شدید در ناحیه مفاصل و دیگر نواحی بدن می شود)

مرتب ورزش کنید

نقاشی کرده، شعر بگویید یا کارهای هنری دیگر انجام دهید

با ایجاد لیست روزانه (چه کاری انجام بدهم) برن�

نقرس را از خود دور کنید

وقتی بدن سطوح ناسالمی از اسید اوره تولید می کند، سلول های بدن به صورت طبیعی موادی را تولید کرده که منجر به نوعی آرتروز به نام نقرس می شود.

نقرس با حملات درد ناگهانی و شدید، قرمزی و حساس بودن در مفاصل مشخص می شود، که اغلب مفصل پا یا شصت پا را در بر می گیرد. نقرس شکل پیچیده ای از آرتریت (ورم مفاصل) است که می تواند هر فردی را تحت تاثیر خود قرار دهد. احتمال ابتلاء به نقرس در مردان بیشتر است، اما زنان نیز بعد از یائسگی، به طور فزاینده ای مستعد ابتلاء به آن هستند. حمله حاد نقرس می تواند شما را در نیمه های شب از خواب بیدار کند، با این احساس که شست پای شما بر روی آتش قرار گرفته است. مفصل تحت تاثیر این حالت، داغ، گرم، متورم و بسیار حساس است. به طوریکه حتی وزن یک برگ سبک کاغذ بر روی آن غیرقابل تحمل به نظر می رسد. خوشبختانه نقرس قابل درمان است و �

آرتروز ناشی از پسوریازیس

خستگی مشکل کلی افرادی است که مبتلا به آرتروز ناشی از بیماری پوستی پسوریازیس هستند

مطابق انجمن ملی پسوریازیس، برخی مطالعات نشان می دهد نیمی از بیماران مبتلا به آرتروز پسوریازیس علائم نسبتا متوسط تا شدید دارند.

این انجمن پیشنهاد می کند:

به طور منظم ورزش کنید چرا کهبه کاهش درد و افزایش انرژی کمک می کند.

مواد غذایی با رژیم غذایی متعادل (از لحاظ نمک، چربی، شیرینی و موارد دیگر..)بخورید

به اندازه کافی بخوابید. اگر در خواب اختلال دارید حتما در پی درمان آن باشید

آدرس مطب : شهرری، میدان نماز، جنب مسجد جامع ارشاد

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
صفحه اصلیدرباره درمانگاهاورژانس شبانه روزیبخشهای تخصصیبخشهاي فوق تخصصیبخشهای تشخیصیبخشهای پیرا پزشکیموسسات و بیمه های طرف قرابرنامه هفتگي پزشكانتعرفهسوالات پزشکیپیامهای کاربرانمقالاتسایتهای دیگر